کاشت مو با لیزر چگونه است؟

مو یکی از اصلی ترین اعضای تأثیرگذار در زیبایی افراد است؛ در این بین برخی به دلایل گوناگونی از مشکل ریزش مو رنج می برند. امروزه با پیشرفت علم و دانش پزشکی نیازی به نگرانی نیست؛ چراکه این مشکل قابل حل است. کاشت مو با لیزر یکی از روش هایی است که موجب رشد طبیعی موهای افراد می شود.

در عمل کاشت مو با لیزر امکان کاشت مو بدون نیاز به عمل جراحی و بی هوشی میسر شده است. طی این روش درمانی با لیزر، متخصصان فولیکول موهای خود بیمار را در محل طاسی سر می کارند و شرایط رشد مجدد آن را فراهم می کنند.

کاشت موی سر با لیزر طی روش های گوناگونی انجام می شود. در این گفتار با روش های SUT، FIT و FUT آشنا خواهیم شد و ویژگی های آن ها را بررسی خواهیم کرد. همچنین در ادامه به تمامی مسائل مربوط به کاشت موی سر با لیزر می پردازیم.

با عمل کاشت مو با لیزر آشنا شوید

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی است که روش های درمانی متنوعی دارد. این عمل با تکنیک ها و دستگاه های مختلفی برای کاشت مو صورت می گیرد. لازم به ذکر است که روش های مختلف لیزر عملکردهای متفاوتی را در پیش می گیرند. در حالت کلی هدف اصلی روش های کاشت مو، جدا سازی فولیکول های مو و کاشتن آن ها در مناطق عاری از موی سر است.

در روش های کاشت مو با لیزر، تفاوت در مدل و نحوه برداشت فولیکول ها و مدل کاشتن مو است. امروزه روش کاشت مو با لیزر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

 

جدیدترین روش کاشت مو با لیزر

کاشت مو با لیزر با روش های درمانی متفاوتی انجام می شود. در روش های درمانی اولیه این نوع کاشت مو، رشد موها کند تر بوده و موها کم پشت خواهند بود، از این رو بهتر است با روشی نوین در کاشت مو توسط لیزر آشنا شوید.

یکی از بهترین روش ها برای کاشت مو استفاده از کاشت مو به روش sut می باشد. با مشاهده فیلم کاشت مو با لیزر در این رابطه، با این روش به خوبی آشنا خواهید شد.

روشی  sutروشی تکامل یافته برای کاشت مو است. در این روش تمامی نقص های روش های قبلی کاشت مو برطرف شده است. چنانچه قصد کاشت مو با لیزر را دارید بهترین روش پیش روی شما روش sut است. کلینیک رویان سلامت یکی از مجهزترین کلینیک ها برای کاشت مو در انواع روش های گوناگون است.

 

فرایند های ترمیم مو با لیزر

روش کاشت مو با لیزر طی فرآیندهای برش، شکافتن یا سوراخ کردن انجام می شود. لیزر با ایجاد حرارت، بافت های محل برش را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است به محل دهنده و گیرنده مو آسیب برساند. کلینیک رویان سلامت با برخورداری از خدمات تخصصی و ویژه نگرانی شما را از بابت کاشت مو برطرف می کند. انجام این مراحل توسط تکنولوژی های روز دنیا بسیاری از این خطرات احتمالی را کاهش می دهد.

کاشت موی سر با لیزر به روش sut

این روش کاشت مو نیازی به برش ناحیه برداشت و کوتاهی موها ندارد. مدت زمان انجام آن یک جلسه درمانی است. در این روش حجم برداشت مو زیاد و تصادفی است؛ لذا فولیکول های مو زیاد است و در نتیجه سبب پرپشت بودن موها می شود.

از آنجایی که در این روش برداشت به طور تصادفی رخ می دهد، موجب غیر طبیعی شدن ظاهر موها نمی شود. خدمات کلینیک رویان سلامت با بهره مندی از تجهیزات تخصصی، کاشتی ایمن و مطلوب را برای شما فراهم می آورد.

مزیت روش sut

در این روش چنانچه افراد در پشت سر یا پشت گوششان مو نداشته باشند یا تارهای مو این نواحی ضعیف باشد، از موهای سایر نواحی بدن برای درمان استفاده می شود.

در روش sut متخصص با ایجاد سوراخ های ریز، اقدام به کاشت مو می کند. در کاشت مو با لیزر به شیوه sut هیچ گونه جای اسکار و زخم روی پوست نمی ماند. تراکم مو در این نوع نسبت به سایر روش ها 3 برابر بیشتر است؛ این تراکم سبب پرپشت شدن موها می شود.

 

روش های FUT و FIT

یکی دیگر از روش های کاشت مو با لیزر روش های fit و fut است. در این دو روش طریقه کاشت موهای برداشته شده تقریبا یکسان است. متخصصان در این نوع روش های کاشت با لیزر، موها را به صورت جداگانه و تک تک یا تک فولیکولی می کارند. با مشاهده فیلم کاشت مو با لیزر تفاوت این دو روش به خوبی برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

این روش ها برای کاشت موی سر برای افرادی که دچار ریزش موی کم هستند مناسب است. این روش ها پیشنهادی مناسب برای موارد ریزش غیر ارثی مو، همچون ریزش مو در اثر سوختگی، جای جوش، شکستگی و بخیه است.

روش های FUT و FIT در موارد مذکور نتایج مطلوبی دارند ولی در سایر موارد کاشت موی سر کاربردی ندارند. چنانچه این روش انجام شود، موهای کاشته شده مجددا می ریزند و نتیجه رضایت بخشی به همراه نخواهند داشت. در کاشت مو با لیزر با روش های FUT و FIT مو از قسمت پشت وکناره های سر برداشته می شود و در بخش های طاس کاشته می شود.

تفاوت روش های fit و fut

تفاوتی که دو روش کاشت مو با لیزر FUT و FIT دارند، در نحوه برداشت موهاست. در ادامه به تفصیل هر کدام از این دو روش را بررسی خواهیم کرد.

در کاشت مو به روش FUT، در یک جلسه امکان برداشت 3 الی 4 هزار تار مو وجود دارد؛ ولی در روش FIT تعداد تار موهای انتخابی به 5 الی 6 هزار عدد در یک جلسه می رسد. خدمات رویان با در نظر گرفتن تمامی موارد مربوط به کاشت مو، کاشتی ایده آل را برای شما به ارمغان می آورد.

 

روش FUT

خوب است بدانید در روش FUT بی حسی موضعی صورت می گیرد، سپس متخصص یک نوار را از پشت سر بر می دارد. ابعاد این نوار محدود است؛ باید به گونه ای انتخاب شود که صدمه ای به پوست نرساند و پوست تحمل آن را داشته باشد.

محدودیت مذکور به این خاطر است که به بخیه های پشت سر آسیبی وارد نشود. طول این نوار از ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر و عرض آن از ۲ الی ۳ سانتی متر متغیر است. در وهله بعدی این نوار را زیر میکروسکوپ قرار می دهند و آن را به قطعات کوچک تر تقسیم می کنند.

در هر قطعه از این نوار باید دو الی پنج تار مو وجود داشته باشد. هر قطعه از این نوار، گرافت نام دارد. زمانی که ناحیه گیرنده مو را کاملا بی حس می کنند، با استفاده از تیغ های نازک و کوچک، در قسمت های طاسی سر، شکاف ایجاد می شود.

پس از کاشت مو با لیزر به روش FUT، طی 2 الی 4 هفته موها می ریزد و پس از 3 الی 4 ماه بعد نیز رشد موها دوباره آغاز می شود.

روش FIT

در این روش از پانچ برای ناحیه دهنده مو استفاده می کنند. طی آن ناحیه مدنظر از قسمت پشتی سر انتخاب می شود و فولیکول ها برداشته می شوند. در قسمت های گیرنده مو با استفاد از پانچ و شکاف، کاشت مو انجام می شود.

مزایای روش FIT 

یکی از مزایای این روش، راحت بودن آن است. این روش درمانی با لیزر برای متقاضی کاشت مو و همچنین برای کادر پزشکی مربوطه روشی آسان است. مدت زمان لازم برای این عمل بسیار کوتاه است. این زمان با توجه به تعداد گرافت های منتقل شده و مهارت پزشک متخصص طی 1 الی 3 ساعت به طول می انجامد. قیمت کاشت مو با لیزر در روش FIT ارزان تر از سایر روش هاست.

 

معایب روش FIT

این روش در برخی مواقع دارای معایبی است که در ادامه آن ها را شرح داده ایم. البته احتمال بروز این حالات بیشتر در مواقعی رخ می دهد که شما این فرآیند را زیر نظر یک پزشک متخصص و مجرب و همچنین کلینیک مناسبی انجام نداده باشید. با این حال بهتر است با این شرایط کمی آشنا شوید.

  • کم پشت شدن مویقسمت های دهنده پس از کاشت؛
  • عدم امکان برداشت تعداد تارهایزیاد در هر مرحله (حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تار مو)؛
  • ریزش مقداری ازموهای کاشته شده پس از یک سال؛
  • تراکم کم مو در نواحیکاشته شده؛
  • فشار وارد شده از سمت پانچ به موها آسیب می رساند؛
  • در محل خروج گرافت ها، زخم های گرد یک میلی متری ظاهر می شوند.

عوارض کاشت مو با لیزر

یکی از معایب روش کاشت مو با لیزر خون رسانی کم و با تاخیر به گرافت های کاشته شده است. زیرا در این روش حرارت لیزر به مویرگ های اطراف شکاف ایجاد شده برای پیوند مو آسیب می رساند. در نتیجه خونرسانی نیز کاهش پیدا می کند.

 

لازم به ذکر است حرارت بالای لیزر نیز موجب آسیب فولیکول های اطراف محل برش می شود یا ممکن است آن ها را از بین ببرد.

سخن آخر

عمل کاشت مو با لیزر یکی از روش های نوین کاشت مو است. کاشت مو توسط لیزر طی روش های گوناگونی انجام می شود؛ یکی از جدیدترین روش های کاشت مو با لیزر شیوه sut است.

در روش sut حجم برداشت موها زیاد است و موها به صورت زیاد و تصادفی انتخاب می شود. فولیکول های مو در این شیوه زیاد بوده، بنابراین موهای کاشته شده طی این روش پرپشت خواهند بود.

روش های مورد بررسی دیگر روش های FUT و FIT هستند. در این روش بی حسی موضعی انجام می شود. پس از گذشت 2 ماه از کاشت مو به روش FUT موها مجددا شروع به رشد می کنند.

هزینه کاشت مو با لیزر بر اساس نوع روش متفاوت است. عوارض کاشت مو با لیزر نیز از موارد قابل بررسی در این مقاله بود. کاشت مو با لیزر در تهران توسط متخصصان و در مراکز درمانی متعددی انجام می شود. برای تجربه شرایطی بهتر با کلینیک رویان سلامت همراه باشید.

سوالات متداول

در این بخش به بررسی سوالات متداول درباره کاشت مو با لیزر پرداخته ایم.

آیا فرد متقاضی امکان تعیین تعداد جلسات کاشت مو با لیزر را دارد؟

کاشت موی طبيعی محدودیت هایی دارد؛ یکی از مهم ترین این محدودیت ها محدود بودن دفعات کاشت مو برای هر فرد است. این محدودیت به این خاطر است که تعداد موهای قابل برداشت از ناحیه دهنده مو یا بانک مو نباید از حد معینی فراتر برود.

آیا پس از کاشت مو توسط لیزر فرد دچار سر درد می شود؟

در گذشته به دلیل استفاده از لوازم غیر تخصصی، گاهی افراد پس از کاشت مو دچار سر درد می شدند. ولی امروزه با وجود تکنیک های مدرن و تجهیزات تخصصی دیگر افراد دچار سر درد نخواهند شد. حتی کاشت موی طبیعی باعث کاهش سردردهای میگرنی نیز می شود.

آیا امکان استفاده از موی سایر نواحی بدن به جز پشت سر و اطراف سر در روش کاشت مو با لیزر وجود دارد؟

موهای قسمت های مختلف بدن از ساختاری ویژه و متفاوت از موهای نواحی دیگر بدن ساخته شده است. لذا امکان استفاده از موی سایر نواحی بدن برای کاشت مو امکان پذیر نیست.

آیا کاشت مو با لیزر برای هر سنی امکان پذیر است؟

کاشت مو بهتر است زمانی انجام شود که موها به اندازه کافی ریخته باشند. همچنین ریزش موی سر فرد باید به حد پایداری رسیده باشد. لذا حداقل سن پیشنهادی برای انجام کاشت مو طی 25 الی 30 سالگی است.