کارائیب برای مقابله با COVID-19 ، تغییرات آب و هوایی حیاتی است ، رئیس سازمان ملل به رهبران منطقه ای گفت |

آنتونیو گوترش در حال سخنرانی در یک نشست مجازی جامعه کارائیب (CARICOM) بود ، جایی که او کشورها را برای رهبری آنها در طول بحران ستایش کرد ، حتی در صورت مواجهه با شوک های اقتصادی ، بخش گردشگری ، تجارت و حواله های خود.

وی گفت: “صدای منحصر به فرد شما حیاتی است زیرا ما با تهدیدهای مشترك مانند تغییر آب و هوا ، ناامنی شهروندان و بیماری همه گیر COVID-19 كه نابرابری های عمیق و سیستمی را نشان می دهد ، مقابله می كنیم.”

تأثیرات مخرب منطقه ای

رئیس سازمان ملل اظهار داشت که تأثیرات اقتصادی و اقتصادی همه گیر در برخی از اقتصادهای در حال توسعه از جمله کارائیب از خود ویروس بدتر است.

وی فشار خود را برای بسته امدادی معادل حداقل 10 درصد اقتصاد جهانی و همچنین درخواست تقاضای تخفیف بدهی را برجسته كرد.

“همانطور که مدتهاست طرفدار آن هستید ، دنیا باید فراتر از درآمد و عامل آسیب پذیری کشورها باشد. بخش خصوصی ، از جمله آژانس های رتبه بندی اعتباری ، نیز باید درگیر تلاش های امدادی باشند “، وی گفت.

صدای قوی اخلاقی

آقای گوترش همچنین بر همبستگی خود با اعضای CARICOM در رسیدگی به تغییرات آب و هوایی تأکید کرد.

وی گفت: “رهبری و صدای اخلاقی شما در خط مقدم برای ترمیم نقشی که تسریع در کربن زدایی اقتصاد جهانی و ایجاد آینده ای فراگیرتر و مقاوم تر است ، بسیار مهم است.”

دبیرکل بر حمایت کامل خود از چشم انداز کارائیب مبنی بر تبدیل شدن به اولین منطقه کاملاً مقاوم در برابر آب و هوا در جهان تأکید کرد.

با این حال ، وی خاطرنشان کرد “موانع قابل توجهی” که کشورها از جمله دسترسی به منابع مالی اقلیم با آن روبرو هستند.

حمایت از سازمان ملل

با روی آوردن به توسعه پایدار ، آقای گوترش گزارش داد که سیستم سازمان ملل متحد در حال افزایش پشتیبانی از کارائیب و همه کشورهای کوچک در حال توسعه جزیره است.

وی گفت: “ما بهترین ظرفیت ها و منابع خود را برای حمایت از صدای شما و مشاركت در فرایندهای حاكمیت جهانی ، برای ارائه مشاوره درست در زمینه سیاست ها و كمك به دلالی مشاركت هایی كه پیشرفت مستمر شما در رسیدن به اهداف توسعه پایدار را تسهیل می كنند ، قرار می دهیم.

“این شامل گسترش و پیکربندی مجدد حضور فیزیکی ما و اطمینان از پشتیبانی متناسب با هر کشوری در کارائیب است.”

دبیرکل همچنین از CARICOM بخاطر برجسته سازی مسئله مهم پیشبرد برابری جنسیتی و حمایت بی دریغ از چند جانبه گرایی تشکر کرد.