چگونه کابل HDMI مناسب تهیه کنیم؟

با این که معمولا به این کابلها به عنوان کابل RCA اشاره میشود، ولی در واقع RCA به رابط فلزی سر کابلها اشاره میکند و مخفف نام شرکت «Radio Corporation of America» است که استفاده از این کابلها را به امری عمومی در بین مردم تبدیل کرد. برای استفاده از این روش کافی است، مبدلی را که توضیح دادیم را خریداری کنید، و یک سر مبدل را به پورت HDMI و سر دیگر آن را به پورت RGB متصل کنید. این پرسش برای بسیاری در فرآیند خرید تلویزیون پیش خواهد آمد. اتصال گوشی اندروید به تلویزیون به روش های مختلفی قابل اجرا است. لازم به ذکر است قابلیت اسکرین میرورینگ در گوشی های سامسونگ Smart View نام دارد. به منظور کسب آگاهی از پشتیبانی گوشی یا تبلت از قابلیت اسکرین میرورینگ وارد اسناد شوید و آیکون Smart View را به منظور آینه سازی فعال کنید. برای این منظور ابتدا در تلفن همراه، وارد منوی ” Developer Options” شوید و گزینه ی ” Usb Debugging ” را فعال سازی نمایید. این کانکتور در ورژن 1.3 HDMI توسعه داده شده و کاربرد آن برای تجهیزات قابل حمله و کوچک تر از پلاگین نوع A است. معماری HDMI مشابه DVI بوده با این تفاوت که امکان انتقال همزمان صدا و داده کمکی را نیز علاوه بر تصویر فراهم می کند.

قسمت مرکزی کابل از رسانایی بسیار بالایی برخوردار بوده که کیفیت انتقال صدا و تصویر را در متراژ های بالا نیز تضمین می کند. همان طور که قبلا اشاره کردیم ARC یک جریان دو طرفه است که وظیفه انتقال صدا بین دو دستگاه را انجام می دهد، برخی اوقات برای اتصال دو دستگاه به هم شما نیاز به کابل های مختلف دارید در اینجا HDMI ARC کار شما را راحت میکند و شما میتوانید تنها با یه کابل اتصال را برقرار کنید. روش بی سیم مشکلاتی نظیر کاهش کیفیت تصویر، کاهش کیفیت صدا و قطع و وصل شدن اتصال را به ارمغان می آورد. علاوه بر این، برای اتصال آداپتور به تلویزیون نیز باید دستگاه به پورت MHL مجهز باشد. فروشگاه اینترنتی تک خرید یکی از هزاران فروشگاه اینترنتی در زمینه لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر است که تمام تلاش خود را برای تامین و تهیه انواع لوازم جانبی با کیفیت و متنوع به خرج میدهد تا بتواند نیاز های بازدید کنندگان و خریداران محترم را برطرف کند .

کابل HDMI 8 متری دی تک مدل Dtech DT-H007 8M HDMI Cable یکی از بهترین کابل های تصویر موجود در بازار است که در طراحی و تولید آن از نهایت دقت استفاده شده است. جنس کانکتورهای CAKGQ-K01 از آلیاژهای آلومینیوم و آلیاژ طلا است؛ همین دقت در نوع ساخت سبب شده تا برای شما در حین انتقال تصاویر و ویدئوها به نمایشگر مورد نظر، هیچ مشکلی پیش نیاید و بتوانید به سادگی و بدون هیچ نویزی این کار را انجام دهید. اگر به جزئیات دقت کنید میبینید که تریپ لایت گارانتی مادمالعمر دارد؛ اما طول این کابل کمتر از یک متر است. به طور معمول شما می خواهید از ریموت تلویزیون برای کنترل سایر دستگاه های اچ دی ام ای ( HDMI ) استفاده کنید . بنابراین اگر تلویزیون 8K کاملا متصل به گیرنده یا سایر تجهیزاتی باشد که فقط از 4K پشتیبانی می کند می توانید از فیلم های با حداکثر وضوح 4K در تلویزیون خود لذت ببرید. زمانی که اتصال میان تلفن همراه و تلویزیون به وسیله ی کابل صورت می گیرد، دستگاه تلویزیون گوشی را به عنوان یک هارد دیسک یا کارت حافظه ی فلش شناسایی می کند.

این قابلیت در گوشی های اپل با عنوان Airplay شناخته می شود و در گوشی های شیائومی نیز با عنوان Miracast یا Screen Mirroring در تنظیمات گوشی تعبیه شده است. متداول ترین شیوه های اتصال گوشی اندروید به دستگاه با کابل های USB، Lightning مخصوص گوشی های آیفون و آیپد، Slim Port و MHL میسر است. در مقابل کابل برقرار کننده ی اتصال در تلفن های آیفون و آیپد، Lightning نام کابل hdmi یوگرین مدل 8k دارد. MHL یک کابل اتصال کننده است که متشکل از یک کابل USB و یک پورت HDMI می باشد. استفاده نادرست از پورت اچ دی ام ال هم دلیل دیگر بروز خرابی پورت تلویزیون سامسونگ(samsung ) است. کیفیت تصویر به صورت فول اچ دی بعد از استفاده از این مبدل. به دلیل قدیمی بودن این نوع کابل ها و کیفیت پایین شاید استفاده از آنها منسوخ شود. درنتیجه هنوز باید منتظر شانس و اقبال و رخدادهای گوناگون باشیم تا شاید روزی از یک نوع کابل برای اتصال انواع دستگاههای الکترونیکی استفاده شود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کابل hdmi های اسپید دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.