«چراغ‌های خاموش» اسمیتسونیان به بازدیدکنندگان انگیزه می‌دهد تا آسمان در حال محو شدن شب را نجات دهند

نورهای درخشان و مصنوعی درخشش طبیعی آسمان شب را از بین می برند. اکنون، یک نمایشگاه برخی از پیامدهای یک شب پر ستاره در حال محو شدن را برجسته می کند – و اینکه مردم چگونه می توانند به بازسازی آن کمک کنند.

“Lights Out” که تا سال 2025 در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی افتتاح می شود، چگونگی تأثیر آلودگی نور بر نجوم، اکوسیستم های طبیعی و فرهنگ های انسانی در سراسر جهان را نشان می دهد. جیل جانسون، توسعه‌دهنده نمایشگاه در موزه، می‌گوید: «ما می‌خواهیم مردم بفهمند که این یک مشکل جهانی است و تأثیر گسترده‌ای دارد.

پس از ورود به نمایشگاه، فضای کم نور، حال و هوای کاوش در شب را دوباره تنظیم می کند. نمایشگاه یک راهرو طولانی را در بر می گیرد که می توان از هر طرف وارد آن شد. یک ورودی به سرعت بازدیدکنندگان را با یک ارتباط شخصی جذب می کند. یک نمایشگر تعاملی شما را دعوت می کند تا آسمان شب خود را چه در شهر، حومه یا مکان دورافتاده تجربه کنید. سه پانل لمسی دارای عناصر برجسته هستند، از جمله نقاطی که آلودگی نوری را نشان می‌دهند و صلیب‌هایی که ستاره‌های مرئی را نشان می‌دهند. هرچه یک مکان پرجمعیت تر باشد، نقاط بیشتری در پانل پخش می شود.

بازدیدکنندگان همچنین می توانند از طریق داده هایی که به صدا ترجمه شده اند، به نور مصنوعی و نور ستاره در هر آسمان گوش دهند. تجربه چندحسی به ویژه برای بازدیدکنندگانی که ممکن است نتوانند نمایشگاه را به صورت بصری تجربه کنند جذاب است.

ورودی دیگر معرفی آموزشی بیشتری به نمایشگاه ارائه می دهد. یک جدول زمانی، تاریخچه مختصری از نور ساخت بشر، از مشعل‌های آتش‌زا گرفته تا LED‌های امروزی، و سپس به نجوم را ارائه می‌کند.SN: 1/19/23). دانشمندان فضایی برای درک اجرام آسمانی به نور، چه قابل مشاهده و چه غیر قابل مشاهده، تکیه می کنند. و دیدگاه آنها از جهان به طور فزاینده ای توسط نور مصنوعی مسدود شده است.

رایان لاوری، متخصص امور عمومی در موزه می‌گوید: «اخترشناسان از اولین افرادی بودند که زنگ خطر آلودگی نوری را به صدا درآوردند.

ستاره شناسان تنها دانشمندانی نیستند که متوجه عواقب آن شده اند. زیست شناسان اثرات آلودگی نوری بر گیاهان و جانوران را مشاهده کرده اند، چه به تولید مثل مرجان ها در اثر نور ماه و چه به توانایی خفاش ها در گرده افشانی گل ها آسیب برساند. در اینجا، بسیاری از شواهد نمایش داده شده بصری هستند. عکس‌ها و نمونه‌ها تنوع موجوداتی را که در شب فعال هستند را نشان می‌دهند، در حالی که یک محفظه شیشه‌ای از پرندگان نگهداری‌شده عواقب ناگوار آلودگی نوری را نشان می‌دهد. همه این پرندگان در اثر برخورد با ساختمان‌ها در واشنگتن، دی سی یا بالتیمور پس از سرگردانی مناظر روشن شهری مردند.

از دست دادن شب های تاریک و پر ستاره نیز بر فرهنگ های بشری تأثیر می گذارد. یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه، ارتباطات باستانی و امروزی مردم با آسمان شب را از طریق عکس‌ها، داستان‌ها و اقلام فرهنگی ارائه می‌کند. مهره‌کاری درخشانی که راه شیری را به تصویر می‌کشد، به‌ویژه برای «چراغ‌های خاموش» توسط هنرمند گویچین، مارگارت نازون، که با خیره شدن به ستاره‌های سرزمین‌های شمال غربی کانادا بزرگ شد، ساخته شد.

ارتباطات ما در زیر یک آسمان مشترک در سالن کوچک مرکزی نمایشگاه تاکید شده است. این یک شب پرستاره را در Coudersport، Pa.، از طریق نور خالدار و دیوارهایی که تصاویر درختان و تپه‌ها را نشان می‌دهند، تکرار می‌کند. یک فیلم کوتاه خوشه ستاره‌ای مسیه 45 را که به نام پلئیاد نیز شناخته می‌شود، توصیف می‌کند و منشأ ستارگان را بر اساس داستان‌های سه فرهنگ – یونانیان باستان، آینو در ژاپن و مائوری‌ها در نیوزیلند توضیح می‌دهد.

استفان لورینگ، هماهنگ کننده نمایشگاه و باستان شناس موزه می گوید: «فرهنگ های سراسر جهان رابطه عمیقی با آسمان شب دارند. “اگر آسمان شب را از دست بدهیم، راهی را برای درک خود از انسان بودن از دست می دهیم.”

اما نمایشگاه همه چیز تیره و تار نیست. داستان های موفقیت آمیزی در مورد چگونگی کاهش آلودگی نوری توسط مردم وجود دارد، از مقررات منع عبور و مرور روشنایی در فضای باز در فرانسه گرفته تا جوامع ساحلی که سیستم های روشنایی خود را تغییر داده اند تا لاک پشت های دریایی را از اقیانوس دور کنند. و بازدیدکنندگان ممکن است خوشحال شوند که در مورد اقدامات ساده اما معنی‌داری که می‌توانند انجام دهند، مانند نشانه‌گیری چراغ‌های فضای باز و استفاده از کم‌نورترین تنظیمات، دلگرم شوند.

به طور کلی، “Lights Out” حس امید و میل به ارتباط مجدد با آسمان شب را القا می کند. لورینگ می گوید: «این یک نمایشگاه خوش بینانه است. “ما می توانیم این مشکل را حل کنیم.”