مشاور ویژه سازمان ملل انکار نسل کشی در بوسنی را محکوم کرد

افزایش نگرانی در مورد چنین گزارش های مستمر رویزیونیسم در مورد جنایات قساوت او همچنین به این موضوع اشاره کرد که در جریان درگیری سه ساله ای که در سال 1992 آغاز شد، انجام شد حوادث اخیر به دنبال تصمیمی برای اصلاح قانون مرکز یادبود سربرنیتسا-پوتوچاری و گورستان قربانیان نسل کشی 1995 گزارش شده است.

او روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: «دادگاه بین المللی کیفری برای یوگسلاوی سابق به طور قطعی تشخیص داد که یک نسل کشی در سربرنیتسا انجام شده است.

انکار از نسل کشی توهین به قوانین بین المللی است و عدالت و به شأن قربانیان و بازماندگان که عزیزانشان صرفاً به خاطر شخصیتشان کشته شدند.»

جامعه مدنی صلح را ایجاد می کند

با قدردانی از تلاش های بازماندگان و دیگر بازیگران جامعه مدنی در بوسنی و هرزگوین، او گفت که هستند مقابله با انکار نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریتو ترویج صلح پایدار و آشتی در سراسر کشور.

این ذینفعان به طور خستگی ناپذیری تلاش می کنند ترویج آینده ای که در آن تفرقه، نفرت و انکار جایی ندارد، او گفت، تشویق همه رهبران سیاسی، مذهبی و جامعه برای حمایت از چنین ابتکاراتی و برای استفاده از صدای خود برای ترویج گفتگوی سازنده مبتنی بر اعتماد، احترام و عزت، الگو قرار دهند.

مبارزه با سخنان نفرت انگیز

در همین راستا، او گفت که سند سیاست سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با هولوکاست و انکار نسل کشی که در سال 2022 منتشر شد، چارچوبی برای اقدام فراهم می کند.

“جدی ترین موارد از نسل کشی و انکار هولوکاست می تواند محرکی باشد تبعیض، خصومت، یا خشونت و نسل کشیاین سیاست خاطرنشان کرد. «تجربه تاریخی به ما نشان داده است که چنین خشونتی اغلب شامل انکار تخلفات گذشته است و چنین است تقریبا همیشه قبل از سخنان نفرت پراکنی آنلاین و آفلاین

این مقاله همچنین حاوی راهنمایی هدفمند و توصیه ها برای رسیدگی به انکار نسل کشی برای چنین بازیگران کلیدی مانند دولت ها، سیستم سازمان ملل متحد، و شرکت های رسانه های اجتماعی، او گفت.