قفل انسداد ویروس کرونا نیاز به همه یا هیچ چیز نیست

به ما هشدار داده شد که این اتفاق ممکن است بیفتد.

در حالی که میلیون ها نفر در بهار سال گذشته در خانه ماندند و به دنبال تابستان برای از بین بردن ویروس بودند ، کارشناسان نگران بودند که حتی افزایش شدید سقوط در گوشه و کنار باشد.

ما آن گوشه را گرد کرده ایم. از آنجا که موارد و بستری شدن در بیمارستان در سطح اروپا و ایالات متحده به رکورد می رسد ، رهبران مجبور به تصمیم گیری سخت در مورد اینکه چه موقع باید تعطیل شود شوند. در ایالات متحده ، جو بایدن رئیس جمهور منتخب صریحاً اظهار داشت که خواستار قفل ملی نخواهد شد ، اما خاموش کردن های هدفمندتر در سطح ایالت یا محلی روی میز است. و در واقع ، بسیاری از مناطق در حال حاضر رویکردهای هدفمندتری را ارائه می دهند ، که بر فضاهای شلوغ مانند رستوران ها ، کافه ها یا مدارس تمرکز دارند.

کشورهای اروپایی محدودیت های جدید را از ماه اکتبر آغاز کردند و در ایالات متحده بسیاری از فرمانداران و مقامات شهری شروع به سرکوب جزئی می کنند. مدارس دولتی در شهر نیویورک در 19 نوامبر تعطیل شدند. مینه سوتا از 20 نوامبر به مدت یک ماه کافه ها و رستوران های خود را بسته است. مقامات کالیفرنیا از 21 دسامبر تا ساعت 5 صبح در بعضی از مناطق از ساعت ممنوعیت رفت و آمد استفاده کردند.

اینکه آیا این محدودیت های دقیق تنظیم شده م workثر است ، باید منتظر ماند. اما دانشمندان در حال مطالعه چه مواردی بوده اند و چه عواملی را که در ماه های ابتدایی شیوع بیماری همه گیر نکرده اند ، برخی از رویکردهای امیدوار کننده را آشکار کرده اند. تحقیقات جدید نشان می دهد که تمرکز بر بستن یا کاهش ظرفیت در نقاط داغ انتقال ضمن باز نگه داشتن بخشهایی با ریسک کمتر از اقتصاد ، می تواند از افزایش نمایی موارد جلوگیری کند ، در حالی که آسیب به اقتصاد را به حداقل می رساند.

لورن آنسل مایرز ، زیست شناس ریاضی در دانشگاه تگزاس در آستین می گوید: “ما برای کند کردن انتقال نیازی به پناه دادن کامل در محل نداریم.” وی می گوید ، اما این رویکردهای تیزتر تنها در صورتی م workثر است که دولت ها رهنمودهای مشخصی را تعیین کنند و مردم از آن پیروی کنند. اگر خیلی دیرهنگام در میان انتقال بی رویه یک جامعه تصویب شود ، هوشمندترین مداخلات نیز تحت فشار قرار می گیرند.

در اینجا نگاهی دقیق به آنچه که ممکن است مفید باشد و آنچه که نمی تواند باشد.

نبایدها: چه چیزی جواب نداد

با توجه به گذشته ، برخی از اقدامات وضع شده در اولین روزهای بیماری همه گیر ، سرکوب آن را انجام نداد. بررسی های دما و تمیز کردن عمیق سطوح عمومی به عنوان دو اقدام عمدتا بی اثر در تجزیه و تحلیل جهانی منتشر شده در 16 نوامبر در رفتار انسان طبیعت.

پیتر کلیمک ، دانشمند داده در دانشگاه پزشکی وین در اتریش ، می گوید: “در اوایل ،” هیچ کس سرنخی در مورد چگونگی جلوگیری از شیوع ویروس نداشت. ” در عوض ، کشورها سینک آشپزخانه را به سمت ویروس پرتاب کردند و اقدامات زیادی را همزمان انجام دادند.

کلیمک و همکارانش با استفاده از تکنیک های آماری سعی در جدا کردن اقدامات موثر و موثر ندارند. در 56 کشور مختلف ، از جمله ایالات متحده ، آنها ارزیابی کردند که چگونه بیش از 6000 مداخله مختلف طی هفته های پس از تصویب بر میزان عفونت تأثیر می گذارد. آنچه آنها یافتند با آنچه ما از آن زمان در مورد ویروس و نحوه انتشار آن آموخته ایم سازگار است.

بررسی دما ، در گذرگاه های مرزی یا فرودگاه ها ، خصوصاً م effectiveثر نیست زیرا افراد اغلب قبل از بروز علائم ، مسری هستند (SN: 15/4/20) کلیمک می گوید ، تمیز کردن عمیق مکان های عمومی مانند واگن های مترو از ابتدای کار احتیاط به نظر می رسید ، اما شواهد نشان می دهد که لمس سطوح مشترک عامل اصلی وقایع انتقال نیست. در عوض ، ویروس کرونا به راحتی از طریق هوا پخش می شود (SN: 7/7/20)

انجام: نقاط داغ انتقال را هدف قرار دهید

با توجه به سهولت انتشار از طریق هوا ، مداخلاتی که نقاط گرم انتقال – فضاهای داخلی شلوغ را هدف قرار می داد – بهترین عملکرد را داشتند ، به ویژه لغو اجتماعات کوچک تا 50 نفر كلیمك می گوید: “اساساً این امر شامل تعطیلی بارها ، رستوران ها ، كافه ها ، در صورت امکان كار در خانه از افراد و ممنوعیت جشن های خانوادگی مانند عروسی ، تشییع جنازه است.”

محدودیت در اجتماعات بزرگ ، سفارشات در خانه و محدودیت های سفر نیز همراه با افزایش دسترسی به تجهیزات محافظت شخصی و آموزش مردم در مورد مدیریت ریسک ، نیز م effectiveثر بود.

محققان دریافتند که این اقدامات زمانی موثرتر هستند که زودتر تصویب شوند. كلیمك می گوید ، به عنوان مثال ، پاسخ به افزایش موارد به سرعت با لغو اجتماعات كوچك و محدود كردن برخی از مسافرت ها ، اما باز نگه داشتن مدارس ، سرعت گسترش را كاهش می دهد ، حتی اگر هر دو اقدام دو هفته بعد كه موارد بسیار بالاتر بود ، تصویب می شد.

كلیمك می گوید: “كشورهایی كه در حال حاضر با شرایط دشواری روبرو هستند احتمالاً مدت زیادی منتظر مانده اند.” “بهتر است زودتر عمل کنیم و قاطعانه عمل کنیم.”

بخشی از تردید برای اقدام زودهنگام ناشی از ترس از عواقب اقتصادی تعطیلی است. اما دانشمندان در تلاشند مسیری را ترسیم کنند که در عین کنترل ویروس ، این هزینه های اقتصادی را به حداقل می رساند.

کاتارینا هاوک ، اقتصاددان بهداشت در کالج امپریال لندن ، می گوید: “اگر ما بتوانیم بخشهای اقتصادی را که بیشترین انتقال و کمترین تولید ناخالص داخلی را دارند ، شناسایی کنیم ، آنهایی که کاندیداهای اصلی ما هستند ، بسته می شوند. “شما بیشترین تأثیر را در انتقال و کمترین آسیب را به تولید ناخالص داخلی وارد می کنید.”

هاوک و همکارانش برای شناسایی این بخش ها ، اثرات محدودیت های هدفمندتر در گسترش بیماری و اقتصاد در انگلستان را شبیه سازی کردند ، هم از اقتصاد و هم از همه گیرشناسی استفاده کرد. محققان با استفاده از داده های دقیق بررسی در مورد سطح تماس افراد و در نتیجه انتقال در انواع مختلف مشاغل و اقامتگاه ها ، اثرات محدود کردن بخش های مختلف را پیش بینی کردند.

طبق گزارشی که در 16 نوامبر منتشر شد ، یک خاموش شدن گسترده که فقط خدمات ضروری را در 63 بخش اقتصادی حفظ می کند ، اما مدارس و دانشگاه ها را باز نگه می دارد ، باعث می شود که بیمارستان های COVID-19 در حد توان خود باشند. چنین تعطیلی بی رویه 229 میلیارد پوند برای انگلیس هزینه دارد ( در حدود 306 میلیارد دلار آمریکا) در تولید ناخالص داخلی طی شش ماه آینده ، در حالی که فرضیه اقتصاد را باز گذاشته اما بیمارستانها را تحت فشار قرار داده است.

محققان می گویند ، یک سناریوی کاملاً واضح ، 68000 نفر را در اوج موج به بیمارستان منتقل می کند ، در حالی که در اوج انگلستان حدود 18000 بیمار COVID-19 بستری بودند. اما اجازه می دهد ویروس از طریق جمعیتی بدون سوزش بسوزد ، علاوه بر این که منجر به مرگ بیشتر می شود ، می تواند عواقب اقتصادی پیش بینی نشده و شدیدی داشته باشد.

متناوباً ، محدودیتهای هدفمندتر بیشتر در بخشهای زیاد ارتباطی مانند رستورانها ، مغازه های خرده فروشی و اماکن تفریحی می تواند بیمارستانها را حفظ کند در حالی که به مدارس و دانشگاهها اجازه می دهد بیشتر در کنار مراکز تولید ، ساخت و ساز ، خدمات مالی و کشاورزی باز بمانند. هزینه چنین سناریویی در مقایسه با باز نگه داشتن همه چیز برای انگلیس فقط 26 میلیارد پوند (حدود 35 میلیارد دلار) از دست رفته تولید ناخالص داخلی بود.

هاك می گوید: “مطالعه ما نشان می دهد كه چگونه می توان تعطیلات اقتصاد را به خوبی تنظیم كرد و زندگی و معیشت را نجات داد.” انگلیس و بیشتر اروپا در پاییز امسال با رستوران ها و کافه ها در بسیاری از کشورها بسته هستند اما مدارس تا حد زیادی باز هستند ، در میان رویکرد دقیق تری قرار دارند. علائم اولیه وجود دارد که این اقدامات باعث تغییر روند می شود. به عنوان مثال تعداد پرونده های روزانه در فرانسه تقریباً 70 درصد کاهش یافته است ، از میانگین هفتگی بیش از 54،868 در 8 نوامبر به 16،722 در 25 نوامبر.

انجام دهید: ازدحام جمعیت را کاهش دهید

آیا محدودیت های هدفمند مشابه می تواند در ایالات متحده کار کند؟

با توجه به تحلیلی که در 10 نوامبر منتشر شد ، ممکن است به سادگی محدود کردن ظرفیت در نقاط مهم انتقال مهم مانند رستوران ها ، برای کاهش گسترش نمایی در برخی از شهرها کافی باشد. طبیعت. جور لسکووک ، دانشمند علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد می گوید: “بستن اقتصاد لزوماً همه یا هیچ چیز نیست ، قفل کامل و بازگشایی کامل است.”

Leskovec و همکارانش به داده های تحرک تلفن های همراه از حدود 98 میلیون آمریکایی در 10 منطقه بزرگ مترو ، از جمله شیکاگو ، شهر نیویورک ، آتلانتا و واشنگتن دی سی روی آوردند. این پایگاه داده به محققان اجازه می دهد این افراد را به عنوان ذرات “تجسم” دهند ، مکان آنها به روز می شود هر ساعت که از خانه های خود به مکان هایی مانند رستوران ها ، فروشگاه های مواد غذایی و سالن های ورزشی می روند. محققان مدارس و محل کار را از تجزیه و تحلیل خود حذف کردند.

از این نقطه شروع ، آنها یک مدل آماری ساختند ، متغیرهای دستکاری شده ای را کنترل می کنند که چگونه یک ویروس می تواند به راحتی از یک ذره به ذره دیگر پرتاب شود (در واقع ، شخص به شخص دیگر) در موقعیت های مختلف تا زمانی که مدل از نظر تعداد واقعی موارد در این 10 شهر از نزدیک باشد مارس تا مه ، حتی در حالی که این شهرها اقدامات فاصله گذاری اجتماعی را اعمال می كردند.

Leskovec می گوید: “از نظر اپیدمیولوژیكی ، این مدل كاملاً ساده است ، اما قدرت تحرك را در انتشار ویروس نشان می دهد.” این سادگی همچنین به محققان این امکان را داد تا استراتژی های مختلف بازگشایی را شبیه سازی کنند ، ببینند که چگونه تحرک در مکان های مختلف بر شیوع بیماری تأثیر می گذارد.

به طور کلی ، بیشتر عفونت های پیش بینی شده در تعداد کمی از مکان ها رخ داده است. به عنوان مثال ، در شیکاگو ، تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که 85 درصد از عفونت ها فقط در 10 درصد از مکان های خارج از خانه ، از جمله رستوران ها و مراکز تناسب اندام رخ داده است. اما 80 درصد از این عفونت ها را می توان با محدود کردن حداکثر اشغال در هر زمان مشخص تا 20 درصد از حد طبیعی ، پیشگیری کرد. Leskovec می گوید که این مشاغل طبق تخمین آنها هنوز 60 درصد بازدیدکنندگان کل را حفظ می کنند ، اما بازدیدها بیشتر گسترش یافته است ، بنابراین تعداد کمتری از افراد در هر زمان جمع می شوند. وی می گوید: “بهای 40 درصد بازدیدكنندگان ، از 80 درصد ابتلا جلوگیری می كنیم.”

محققان دریافتند که محدودیت در اشغال به ویژه در محله های کم درآمد بسیار مهم است. ساکنان این محله ها به دلیل تقاضاهای مربوط به کار از نظر اجتماعی فاصله کمتری دارند (SN: 11/11/20) ، و تجزیه و تحلیل Leskovec پیش بینی نرخ بالاتر عفونت در نقاط خاص است. لسکووک می گوید: “یک سفر به فروشگاه های مواد غذایی برای افراد کم درآمد دو برابر خطرناک تر از افراد با درآمد بالا است” در هشت منطقه از 10 منطقه مترو ، لسكووچ می گوید: “خانواده های كم درآمد به فروشگاه های پرجمعیت تر از خانواده های ثروتمندتر مراجعه می كنند و آنها مدت بیشتری می مانند.”

محدودیت ظرفیت در این مکانهای شلوغ یا ایجاد روشهای دیگر برای توزیع غذا در این محله ها ، ممکن است شروع به بهبود اختلافات شدید نژادی و قومی COVID-19 کند (SN: 4/10/20)

شهر نیویورک bodega
تحقیقات جدید نشان می دهد ، محدود کردن تعداد افراد در هر زمان ممکن در ساختمانهایی مانند فروشگاه های مواد غذایی می تواند انتقال را کنترل کند ، به ویژه در فروشگاه های کوچکتر ، مانند این بودگا در شهر نیویورک ، که به راحتی مملو از جمعیت می شود.استفانی کیت / گتی ایماژ

انجام دهید: زود اقدام کنید

اگرچه خاموش کردن های هدفمند می توانند کارساز باشند ، اما این ابزار دقیق تر فقط در صورت موثر بودن قبل از شروع گسترش جامعه م spreadثر است. مایرز ، زیست شناس ریاضی می گوید: “شما باید در اولین نشانه ای که همه چیز در حال چرخش نگران کننده است ، روی ترمزها ضربه بزنید.” “اگر واحدهای مراقبت های ویژه شروع به رسیدن به ظرفیت خود کنند ، وقت آن است که ترمز بزنید” ، با اقدامات محدودتر و طولانی تر.

مایرز می گوید ، در ایالات متحده ، بسیاری از مناطق ممکن است در حال حاضر لحظه بهینه را برای شروع ضربه زدن روی ترمزها سپری کنند. “مهمترین نقاط فشار برای کاهش انتقال ، مانند محدودیت در ناهار خوری داخل خانه ، نیز از سخت ترین مواردی است که باید تصویب شود.” مایرز و همکارانش گزارش می دهند که برای هر روز که اقدامات فاصله اجتماعی به تأخیر می افتد ، به طور متوسط ​​به دو و نیم روز دیگر محدودیت برای مهار شیوع نیاز دارند. بیماری های عفونی در حال ظهور در سپتامبر.

مایرز می گوید: “یک هفته انتظار برای اقدام نه تنها به این معنی است که از نظر بستری شدن در بیمارستان اوضاع بدتر به نظر می رسد ، بلکه همچنین ممکن است به این معنی باشد که مجبور هستیم دو هفته و نیم بیشتر در حبس خود بمانیم.” “بنابراین حتی اگر ما سعی می کنیم از این نوع هزینه های اقتصادی جلو نگیریم ، ممکن است دوباره ما را گاز بگیرد.”