قتل های جدید پس از تیراندازی جیکوب بلیک مشکلات مزمن را نشان می دهد که هنوز باید در ایالات متحده برطرف شود |

بر اساس گزارش ها ، یک جوان پسر 17 ساله در اوایل هفته جاری در شهر کنوشا ، ویسکانسین به جرم کشتن دو نفر و زخمی شدن دیگران متهم شده است.

مقامات آمریكایی گفتند كه پدر 5 فرزند از ناحیه كمر مورد اصابت گلوله قرار گرفت كه موجب اعتراض عمومی و تحریم رویدادهای مهم ورزشی توسط ورزشكاران شد.

اولین بار نیست

روپرت کولویل ، سخنگوی OHCHR ، در جریان توجیه خبرنگاران در ژنو ، آخرین خشونت ها را به عنوان بخشی از “یک مشکل طولانی مدت” ، که شامل قتل در بازداشت پلیس جورج فلوید در اوایل سال جاری بود ، “و بسیاری دیگر” را محکوم کرد.

وی گفت: “ما این را به عنوان یک نمونه تأسف بار دیگر از ناکافی و فاقد اقدامات کنترل اسلحه در ایالات متحده می بینیم ، چیزی که قبلاً چندین بار در مورد آن صحبت کردیم.” “نمی توان تصور کرد که شما یک جوان 17 ساله با یک تفنگ اتوماتیک در حال دویدن باشد.”

درگذشت آقای فلوید 46 ساله در تاریخ 25 مه در مینیاپولیس توسط فیلم ضبط شد ، در حالی که یک افسر پلیس بیش از 8 دقیقه بر گردن خود زانو زد ، و این باعث اعتراض در سراسر جهان از جمله جنبش زندگی زندگی سیاه بود.

علی رغم تعهدات اصلاح شده توسط نیروهای پلیس پس از قتل آقای فلوید ، آقای کولویل اظهار داشت که “اینها مشخصاً تحویل داده نشده اند … و قتل ها همچنان ادامه دارد”.

اسلحه به راحتی در دسترس است

گرچه دلگرم کننده بود که یک جنبش مردمی جدی “برای متوقف کردن این مسئله و تغییر آن” بسیج شده است ، اما آقای کولویل اظهار داشت که “وقتی اسلحه به راحتی در دسترس است و به ویژه اسلحه های تهاجمی” نمی توان درک کرد که چگونه موفقیت آمیز است.

سخنگوی OHCHR ادامه داد: “به طور واضح کار زیادی باید در بخشهای مختلف پلیس و افسر پلیس انجام شود تا وضعیت تغییر کند ، اما بدیهی است که این امر یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.”

وی اظهار داشت: “اما امیدوارم كه با توجه به این موارد در سال جاری ، پرونده ها از طریق پلیس محلی آغاز شود و فرماندهان آنها واقعاً مردان و زنان خود را بگیرند و از هرگونه جلوگیری از بیشتر از این دست حوادث. “

آقای کولویل گفت که به نظر می رسد تصاویر ویدئویی تیراندازی آقای بلیک نشان می دهد که از نیروی بیش از حد استفاده شده است.

وی گفت ، “به نظر نمی رسد كه مأموران اجرای قانون از استاندارد جهانی استفاده عمدی از نیروی كشنده با سلاح گرم استفاده كنند” ، وی با بیان اینكه این تیراندازی “یك یادآوری دردناک است كه چگونه آفریقایی تبارهای آمریكایی همچنان در معرض خطر متفاوت و افزایش یافته قرار دارند” ، هنگام تعامل با نهادهای اجرای قانون در ایالات متحده. “