طوفان لورا: خطرناک ترین طوفان در این فصل ایالات متحده |

گرچه پیوند هر یک از طوفان های گرمسیری جداگانه با تغییرات آب و هوایی دشوار است ، سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل متحد (WMO) انتظار دارد در آینده شاهد طوفان های قدرتمندتر در نتیجه گرم شدن کره زمین باشد.

لورا هفتمین طوفان نامیده شده است که در این فصل در ایالات متحده فرود می آید ، که تازه شدیدترین دوره آن آغاز شده است. طی 24 ساعت از یک رده 1 به یک رده قوی 4 در مقیاس طوفان Saffir Simson شدت گرفت.

بر اساس گزارش های خبری ، حدود 1500 نفر برای نجات و پاکسازی مأموریت ها از جمله نیروهای گارد ملی به لوئیزیانا اعزام می شوند.

وزش باد تا سرعت 150 مایل در ساعت باعث خسارت شدید ، از جمله مرگ حداقل شش نفر شد و نیم میلیون خانه را بدون برق ترک کرد.
جان بل ادواردز ، فرماندار لوئیزیانا در توئیتر خود نوشت که این طوفان موجب آبگرفتگی جاده ها و جابجایی حیات وحش شده و مردم را به هوشیاری هشدار داده است.

شکستنش

WMO توضیح داد ، از آنجا که طوفان ها از آب گرم تغذیه می کنند و دمای بالاتر آب منجر به بالا آمدن سطح دریا می شود ، افزایش خطر سیل در هنگام جزر و مد و در صورت افزایش موج طوفان افزایش می یابد.

علاوه بر این ، هوای گرمتر بخار آب جوی بیشتری را نیز در خود نگه می دارد ، که طوفان های گرمسیری را قادر می سازد تا بارش های بیشتری را تقویت و آزاد کنند.

“تام ناتسون ، رئیس تیم وظیفه WMO در مورد طوفان های گرمسیری و تغییرات آب و هوایی ،” افزایش سطح دریا ، که به احتمال زیاد سهم قابل توجهی از انسان در میانگین جهانی مشاهده شده دارد … می تواند باعث افزایش سطح طوفان در طوفان های استوایی شود. ” در بیانیه ای گفت.

گرم شدن انسان

WMO خاطرنشان كرد: گرم شدن انسان ، كه ناشی از فعالیت انسان است ، همراه با افزایش رطوبت جو باعث می شود كه در آینده میزان باران طوفان گرمسیری افزایش یابد.

آقای ناتسون گفت: “مدل ها برای میزان بارندگی به طور متوسط ​​در حدود 100 کیلومتر از طوفان برای سناریوی گرمایش 2 درجه سانتیگراد افزایش 10-15 درصدی را پیش بینی می کنند.”

علاوه بر این ، این احتمال وجود دارد که شدت سیکلون های استوایی در سراسر جهان به طور متوسط ​​افزایش یابد ، و این به معنای افزایش درصد بیشتر پتانسیل تخریب در هر طوفان است.

عدم اطمینان در پیش است

با این حال ، مقام WMO پرچم گذاری کرد که پاسخ اندازه طوفان به گرم شدن انسان “نامشخص” است.

در حالی که نسبت جهانی سیکلونهای گرمسیری که به سطح شدید دسته 4 و 5 می رسند “به دلیل گرم شدن انسان در قرن آینده احتمالاً افزایش خواهد یافت” ، آقای ناتسون “تعداد جهانی” طوفانهای گروه 4 و 5 را در پیش بینی های آینده زیر سوال برد ، زیرا “بیشترین مطالعات مدل سازی کاهش (یا تغییر اندک) در فرکانس جهانی همه گردباد های گرمسیری را با هم ترکیب می کند “.