طوفان ، ویروس کرونا ویروس “تهدید مضاعفی” برای کودکان در آمریکای مرکزی و کارائیب است – یونیسف |

برنت آاسن ، مدیر منطقه ای یونیسف در آمریکای لاتین و کارائیب ، هشدار داد: “در روزها و هفته های آینده ، کودکان و خانواده ها در معرض خطر قرار گرفتن همزمان در اثر دو فاجعه COVID-19 و طوفان قرار می گیرند.”

موانع پیش رو

آژانس کودکان سازمان ملل متحد ضمن تأیید اینکه جابجایی ، خسارات زیرساختی و قطع خدمات ناشی از طوفان – به ویژه در مناطق ساحلی – باعث آسیب پذیری بیشتر افراد در برابر این بیماری و تأثیرات آن می شود ، ابراز نگرانی ویژه کرد که طوفان قدرتمند می تواند تلاش های مداوم برای مهار COVID را به شدت تضعیف کند. -19

به گفته یونیسف ویروس کرونا می تواند به راحتی در پناهگاه های اضطراری شلوغ یا مکان های جابجایی که در آن اطمینان از فاصله فیزیکی دشوار است گسترش یابد.

در عین حال ، در صورت آسیب رساندن به آب ، بهداشت و زیرساخت های بهداشتی ، اقدامات کنترلی موجود مانند شستن دست ممکن است متزلزل شود.

این مقام یونیسف گفت: “این طوفان کاملی است که ما برای کارائیب و آمریکای مرکزی می ترسیم.”

تلاش با مانع

علاوه بر فشار آوردن به سیستم های بهداشت ملی و محلی در منطقه ، این همه گیری همچنین س questionsالات جدی را در مورد پیامدهای یک طوفان فاجعه بار ایجاد می کند ، از جمله محدودیت های حرکتی و کمبود بودجه ، که ممکن است مانع تلاش های ملی برای آماده سازی طوفان شود.

آقای آاسن توضیح داد: “در حالی که ما همچنان اقدامات احتیاطی را برای ایمن نگه داشتن خانواده ها در برابر COVID-19 ادامه می دهیم ، تلاش ها برای آماده سازی برای طوفان اکنون برای کاهش شیوع ویروس در میان آسیب پذیرترین جوامع حیاتی است”.

خطر در افق

همانطور که یونیسف در اخیر هشدار کودک گزارش داده است ، انتظار می رود طی سالهای آینده منطقه کارائیب طوفان های شدیدتر و جابجایی های بعدی جمعیت را تجربه کند.

در اواخر ماه مه ، طوفان گرمسیری آماندا باعث جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطقی از السالوادور ، گواتمالا و هندوراس شد. دست کم 33 نفر در منطقه کشته و هزاران نفر آواره شدند. هر سه کشور موارد COVID-19 را تأیید کرده اند.

طبق گزارش آژانس کودکان سازمان ملل ، در یک دوره 10 ساله از 2010 تا 2019 ، طوفان ها باعث 895000 آواره جدید کودکان در کارائیب و 297000 جابجایی کودکان شده است.

قدم برداشتن

در سراسر منطقه ، یونیسف در تلاش است تا تلاش های آمادگی برای طوفان و پاسخ های بهداشت عمومی به COVID-19 را از طریق آموزش ، ارتباطات اجتماعی و پشتیبانی فنی پشتیبانی کند.

این آژانس در همکاری با دولت ها و سایر شرکا در حال تلاش برای ایجاد انعطاف پذیری در برابر بلایا در بین جوامع منطقه است ، از جمله با تنظیم آمادگی برای طوفان و برنامه های واکنش برای انعکاس خطرات COVID-19 با تمرکز بر گروه های آسیب پذیر ، مانند کودکان ، زنان باردار و مجردها. سرپرست خانواده های زن.

علاوه بر این ، یونیسف همچنین در تلاش است تا مکانیسم ها و ابزارهای هماهنگی را برای ارزیابی به موقع نیازها و پاسخگویی بر اساس شواهد و با دولتها در مورد سیاست های انطباق با تغییرات آب و هوایی بهبود بخشد تا اطمینان حاصل کند که آنها به کودک حساس هستند و از دیدگاه های بلند مدت جوانان و نوجوانان مطلع هستند.