سازمان ملل متحد در اوکراین از حملات و حملات هوایی مرگبار «هولناک و غمگین» است

بر اساس گزارش‌های خبری، حملات هوایی روسیه برای سومین بار در چهار روز گذشته کیف پایتخت را هدف قرار داد، پس از آنچه مقامات روسیه اعلام کردند تلاشی برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بود.

مقامات اوکراینی که هرگونه دخالت در حادثه هواپیمای بدون سرنشین در مسکو را تکذیب می کنند، گفتند که حمله گسترده صبح پنجشنبه به کیف توسط پدافند هوایی شهر بدون تلفات دفع شد. بر اساس گزارش های خبری، انفجارهای پهپاد در شهر ساحلی اودسا در جنوب این کشور رخ داد.

“ما هستیم به شدت نگران وضعیت اسفبار غیرنظامیان است متیو هالینگ‌ورث، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه، گفت: پس از تقریباً یک هفته حملات هوایی و حملات شبانه که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

وی افزود که زیرساخت های حیاتی نیز ویران شده و وضعیت انسانی وخیم را تشدید کرده است.

قتل عام در Kherson

آقای هالینگ‌ورث گفت: «بخصوص نگران‌کننده است که ببینیم چگونه ده‌ها نفر در خرسون کشته یا مجروح شدند، هنگامی که یک ایستگاه قطار و یک سوپرمارکت که در آن مردم مواد غذایی خود را خریداری می‌کنند، مورد حمله قرار گرفتند. در شلوغ ترین ساعات روز

بیش از 20 نفر کشته شدند بر اساس گزارش های خبری، به دلیل گلوله باران روسیه نزدیک به شهر جنوبی اوکراین، بیش از 45 نفر زخمی شدند. کسانی که جان خود را از دست دادند شامل سه مهندس بودند که در تلاش برای تعمیر آسیب های ناشی از حملات قبلی بودند.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت: ما در غم خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند شریک هستیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع داریم.

نیروهای اوکراینی در نوامبر گذشته شهر خرسون را پس از حدود هشت ماه اشغال روسیه بازپس گرفتند، اما گلوله باران از آن سوی رودخانه دنیپرو ادامه دارد.

فرهان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در توضیح خبرنگاران در نیویورک گفت که بنا بر گزارش دولت اوکراین، در شرق اوکراین، یک نیروگاه برق در نزدیکی خط مقدم نبرد مورد اصابت قرار گرفته است و به گفته دولت اوکراین، عرضه انرژی برای حدود 100000 نفر کاهش یافته است.

“بحران بشردوستانه” در مارینکا

«همکاران ما در زمین همچنین درباره بحران انسانی در منطقه اطراف مارینکا در منطقه دونتسک هشدار می دهند. در اینجا، برخی از 5000 غیرنظامی آقای حق ادامه داد، به گفته همکاران، درگیری‌های زمینی و خصومت‌های سنگینی را تحمل می‌کنند که در دو ماه گذشته تشدید شده است.

دفتر هماهنگی بشردوستانه سازمان ملل متحد، OCHA، یک به روز رسانی فلش صادر کرد و هشدار داد که بحرانبه سرعت در حال آشکار شدن“، در سراسر منطقه مورد مناقشه، جایی که نبردهای زمینی سنگین “به طور چشمگیری تشدید شد طی دو ماه گذشته.»

OCHA گفت که جوامع همسایه کوراخوو و ولهدار، محل زندگی یک 24000 غیرنظامی دیگر – همچنین به دلیل خشونت و فشار بر روی خدمات و منابع محدود، با افرادی که از سایر مناطق دونتسک به آنجا پناه می برند، تحت تأثیر قرار گرفتند.

تاکنون سازمان ملل متحد و شرکای خود را ارائه کرده اند 13 کامیون کمک های بشردوستانه برای سه جامعه، هدف قرار دادن حدود 15000 نیازمند.

مین زداها سعی می کنند منطقه ای را که قبلاً اشغال شده بود در نزدیکی خط مقدم بین میکولایف و خرسون در اوکراین پاکسازی کنند.

© UNOCHA/Oleksandr Ratushniak

مین زداها سعی می کنند منطقه ای را که قبلاً اشغال شده بود در نزدیکی خط مقدم بین میکولایف و خرسون در اوکراین پاکسازی کنند.