سازمان ملل حملات هوایی مرگبار “غیر قابل توجیه” در اوکراین را محکوم کرد

ده ها غیرنظامی در سراسر کشور کشته و زخمی شدند و خانه ها و دیگر زیرساخت های حیاتی ویران شدند.

بر اساس گزارش رسانه های بین المللی، بیش از 20 نفر تنها در شهر کوچک مرکزی عمان در اثر فروریختن ساختمان مسکونی آنها پس از ضربه به آن کشته شدند.

حملات “غیر قابل توجیه”

این غیرقابل توجیه است که در مکان هایی مانند عمان، دور از خط مقدم، غیرنظامیان بودند هنگام خواب کشته شد در خانه هایشان این باید متوقف شود.» آقای هالینگورت نوشت در توییتر.

کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز در این سکو حضور یافت و خونریزی های ریخته شده را محکوم کرد.

بنا بر گزارش‌ها، دست‌کم سه کودک در حمله امروز در عمان اوکراین کشته شدند، از جمله دو کودک 10 ساله و یک کودک نوپا. گزارش شده است که یک کودک سه ساله در Dnipro کشته شده است. جنگ بدترین دشمن کودکان است. خشونت باید متوقف شود توییت کرد.

هدف نیست

در نیویورک، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد که حملات مرگباری در شهر دونتسک، مرکز منطقه شرقی به همین نام، و در حال حاضر تحت کنترل روسیه گزارش شده است.

مقامات آنجا گفتند چندین غیرنظامی بر اثر اصابت یک اتوبوس و بیمارستان در مرکز شهر کشته و زخمی شدند.

این یک یادآوری مهم است که غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی تحت قوانین بین المللی بشردوستانه محافظت می شوند آنها هرگز نباید هدف قرار گیرندآقای دوجاریک گفت، هر کجا که آن امکانات باشد.

ارائه لوازم حیاتی

در نتیجه افزایش جنگ و خشونت، نیازهای بشردوستانه در اوکراین عمیق تر می شود و سازمان ملل متحد و شرکا در تلاش هستند تا حد امکان کمک کنند.

از ژانویه، ما سازماندهی کردیم تقریبا 40 کاروان بشردوستانه به مناطقی در فاصله چند صد متری از خط مقدم.»

روز جمعه، کمک‌های بشردوستانه شش کامیون مواد حیاتی را به 3000 نفر باقی مانده در جوامع اطراف لیمان در منطقه دونتسک تحویل دادند که شامل تجهیزات پزشکی و غذای کافی برای دوام سه ماهه بود.

در اوایل این هفته، آنها به شهر اریخیف رسیدند، که فقط در 10 کیلومتری خط مقدم در منطقه Zaporizhzhia قرار دارد و بسته های آب، بهداشت و سرپناه را برای حدود 1600 غیرنظامی که عمدتا افراد مسن بودند، تحویل دادند.

آقای دوجاریک به خبرنگاران گفت که این ساکنان برای در امان ماندن از گلوله باران در زیرزمین ها پناه گرفته اند و به بازارها، برق، آب لوله کشی و گاز دسترسی ندارند که زندگی را دشوارتر می کند.