ساختن اقتصاد سبز ، آجر به آجر |

زمین ، آتش و آب

وقتی ادواردو رومرو 40 ساله بود ، از شغل آجرچینی اخراج شد. سال 1992 بود ، در شهر دورازنو ، اروگوئه. ادواردو با اندک وسایل خود روی دوش ، به سمت شمال کشور حرکت کرد و فقط وقتی کار پیدا کرد متوقف شد. این شهر در شهر ترنكوراس بود و منبع درآمد جدید او از زمین ، آتش و آب حاصل شد: ادواردو شروع به ساخت آجر كرد.

امروز ، پنج شغل ، دو مشاغل ، سه فرزند و 28 سال بعد ، آقای رومرو هنوز با این صنعت ناامن در ارتباط است ، كه هر دو منبع اشتغال آسان برای افرادی است كه بیشتر به آن احتیاج دارند ، اما در جایی كه افراد بدون تأمین اجتماعی یا بیمه كار می كنند ، و با حقوق کار خود به طور مداوم نقض آقای رومرو می گوید: “این یک بخش بی خطر است.” “ما همیشه در لبه شهر هستیم ، لباسهای کثیف به تن می کنیم.”

تهیه آمار قابل اعتماد از صنعت به سختی قابل انجام است ، اما برآوردها حاکی از آن است که حدود 14000 خانواده در 3500 واحد تولیدی در سراسر کشور مشغول به کار هستند. غیررسمی بودن کار باعث ایجاد گردش مالی بالا می شود.

تغییر سنت ها



Germandy Perez-Galeno / سازمان ملل اروگوئه

ادواردو رومرو یک عمر را در آجر گذرانده است – به مدت 28 سال به عنوان یک آجر ساز ، و قبل از آن نیز به یک آجر کار.

علاوه بر فشار بر کارگران ، این صنعت تأثیر منفی بر محیط زیست دارد. میزان تولید گازهای گلخانه ای زیاد است و برخی از آجر سازان ، فاقد منابع سوخت دیگر ، گونه های حفاظت شده درختان را می سوزانند.

در طول فصل آجر سازی ، که از سپتامبر تا آوریل طول می کشد ، یک تولیدکننده صنعتگر می تواند به طور متوسط ​​در هر ماه حدود 30000 آجر بسازد. کل بخش در اروگوئه هر ساله به اندازه کافی آجر تولید می کند تا حداقل 1500 خانه جدید ساخته شود ، به علاوه صدها کسب و کار ، کوره ، کارخانه و موارد دیگر.

ادواردو یکی از تولیدکنندگان صنعتگر است که در حال تغییر روش ساخت آجر هستند و به این ترتیب به کل کشور کمک می کند تا از یک محیط تمیزتر برخوردار شود. اما در بخشی مانند این ، تغییر سنت دشوار است.

تبدیل گل و زباله به پایه های محکم

ساخت آجر به روش سنتی هنری است که به چندین مرحله نیاز دارد. ابتدا عناصر برای تهیه ماده اولیه بدست می آیند: آب ، خاک ، خاک رس ، ماسه و مواد آلی مانند کود اسب.

این ماده مخلوط شده و در قالب قرار داده می شود ، سپس برای سه روز خشک می شود. سپس آنها را بین دو تا هفت روز در کوره ای که هیزم به عنوان سوخت اصلی به کار می رود پخته و اجازه می دهند تا خنک شوند. چهار روز بعد آنها برای فروش آماده هستند.

در هر مرحله از فرآیند ، خطرات شغلی فراوان و اثرات زیست محیطی وجود دارد.

“از نظر فن آوری بسیار عقب است”



پابلو مونتس گویتیا / سازمان ملل اروگوئه

آجر سازان صنعتگر در اروگوئه مواد اولیه را درون قالب قرار داده و سپس آن را بیرون می کشند تا خشک شود.

بعلاوه ، این روش بسیار ناکارآمدتر از تکنیکهای مکانیزه مدرن است: طبق گفته دولت ، کارخانه ها می توانند تقریباً هفت برابر سریعتر از یک تولیدکننده صنعتگر آجر بریزند.

پابلو مونتس ، که برای دولت اروگوئه کار می کند ، و همچنین هماهنگ کننده ملی PAGE اروگوئه (مشارکت برای اقدام در مورد اقتصاد سبز) ، یک پروژه شامل سازمان ملل و اروگوئه ، می گوید: “صنعت آجرکاری صنعت از لحاظ فنی بسیار عقب است.” دولت.

وی توضیح می دهد که صنعتگران به سمت تکنیک های جدید موانع قابل توجهی دارند: فرصت های شغلی کمتری دارد. همچنین به گواهینامه ای نیاز دارد که اکثر صنعتگران اعم از هزینه ، یا به این دلیل که بسیاری از آنها دبستان را تمام نکرده اند و به سختی می توانند بخوانند یا بنویسند.

به همین دلیل PAGE به دنبال حمایت از صنعت صنایع دستی ، کمک به کارگران برای برخورداری از حقوق بیشتر و درآمد بالاتر و کاهش آلودگی در طی فرآیند تولید است.

کارکنان PAGE با آجر سازان از سراسر کشور صحبت کردند و به دنبال پیشرفت در هر مرحله از فرآیند تولید بودند و مشاورانی را از کشورهای دیگر – مانند کلمبیا که قبلاً تحولات خود را نیز تجربه کرده است- برای کارگاه های بهتر کردن ارائه دادند. آجر

با انجام این کار ، PAGE کمک می کند تا اروگوئه به اهداف دوگانه یک اقتصاد سبزتر و مرفه تر نزدیک شود. این پروژه هنوز در حال انجام است و در حال توسعه روشهای بهتر و آموزش آجر سازان بیشتری است.

صنعتگر ، ایمن تر ، سبزتر

آقای رومرو می گوید: “تبدیل صنعت این موفقیت را به این سرمایه گذاری ها می دهد.” با این حال ، او هیچ توهمی ندارد که دستیابی به چنین تغییری آسان خواهد بود.

وی توضیح می دهد: “در این حرفه مردان و زنانی وجود دارند كه برای دهه ها یا تمام زندگی خود زندگی صادقانه ای انجام داده اند.” آجر سازی صنعتگرانه شیوه زندگی ، یک سنت است. خانه ها و مشاغل بی شماری در هر قسمت از اروگوئه با آجرهایی ساخته شده است که توسط کارگران ناشناس ساخته شده است. آنها زندگی خود را صرف این حرفه کرده اند و به آنچه خلق کرده اند افتخار می کنند.

آقای رومرو می گوید: “این همان چیزی است که ما می خواهیم از آن دفاع کنیم.” حتی وقتی شیوه کار خود را تغییر می دهد ، با راهنمایی PAGE ، متوجه می شود که همه خیلی زود سازگار نمی شوند. برخی ممکن است نسبت به افراد خارجی که می آیند مهارتهایی را که سالها تمرین کرده اند بیاموزند.

پابلو مونتس از PAGE خوش بین است که آجر سازان با مزایایی که روش های جدید کاری به آنها ارائه می دهد ، برنده خواهند شد. او می گوید: “ما می خواهیم صنعت را صنایع دستی نگه داریم ، در حالی كه آن را ایمن تر و سبزتر می كنیم.” “ما می توانیم هر دو را داشته باشیم.”