زهره تقریباً 50 برابر بیشتر از آنچه قبلاً تصور می شد آتشفشان دارد

منظره جهنمی زهره حتی بیش از آنچه دانشمندان تصور می‌کردند پر از آتشفشان است.

محققان با استفاده از تصاویر راداری که توسط فضاپیمای ماژلان ناسا در دهه 1990 گرفته شد، حدود 85000 آتشفشان پراکنده در سطح زهره را فهرست‌بندی کردند. این تعداد تقریبا 50 برابر تعداد آتشفشان های شمارش شده در گذشته است. سیاره شناسان ربکا هان و پل برن از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس این نقشه را در آوریل ارائه کردند. سیارات JGR.

برن می گوید، چنین فهرست کاملی از آتشفشان در زهره می تواند سرنخ هایی در مورد درون سیاره، مانند نقاط داغ تولید ماگما ارائه دهد. و با کشف اخیر که زهره از نظر آتشفشانی فعال است، این نقشه همچنین می‌تواند به تعیین مکان‌هایی برای جستجوی فوران‌های جدید کمک کند.SN: 3/15/23).

تقریبا تمام آتشفشان هایی که هان و برن پیدا کردند کمتر از 5 کیلومتر عرض دارند. عرض حدود 700 عدد 5 تا 100 کیلومتر و حدود 100 عدد از 100 کیلومتر بیشتر است. این تیم همچنین بسیاری از خوشه های تنگ از آتشفشان های کوچک به نام میدان های آتشفشانی را پیدا کردند.

برن می‌گوید: «ما کنترل بهتری نسبت به تعداد آتشفشان‌های روی زهره نسبت به زمین داریم»، جایی که بیشتر آتشفشان‌ها احتمالاً در زیر اقیانوس‌ها پنهان هستند. اما او فکر نمی کند که داده های ماژلان کل داستان آتشفشانی زهره را بیان کند. این فضاپیما می‌توانست ویژگی‌هایی به قطر حدود 1 کیلومتر را ببیند. برن می‌گوید: زمین «آتشفشان‌های بسیار زیادی دارد که عرض آنها بسیار کوچک‌تر از یک کیلومتر است». این احتمالاً در مورد زهره نیز صدق می کند.

ممکن است به زودی متوجه شویم. فضاپیمای VERITAS ناسا و ماموریت EnVision آژانس فضایی اروپا قرار است در یک دهه آینده چشمان بسیار تیزتر خود را به سطح جهنمی زهره معطوف کنند.SN: 6/2/21).