زنان “نیروی محرک” سازندگی صلح در کلمبیا: معاون رئیس سازمان ملل |

در پایان یک سفر مجازی دو روزه به کشور آمریکای لاتین ، معاون دبیرکل امینا محمد همچنین بر لزوم اطمینان از تمرکز بر مناطق روستایی که از خشونت و COVID-19 آسیب دیده اند نیز تأکید کرد.

خانم محمد در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی در پایان گفت: “ایجاد فرصت های جدید توسعه ، بهبود امنیت و تأکید بر حضور دولت در کشوری که از درگیری رنج می برد و اکنون از اثرات همه گیر رنج می برد ،” از بازدید

“این زمان آن است که به تدابیری برای بازسازی بهتر ، ترک هیچ کس پشت سر و دستیابی به صلح پایدار بیندیشیم.”

وی افزود ، در این وظیفه عظیم ، نقش زنان حیاتی است ، با اشاره به اینکه چهار سال پس از امضای توافقنامه صلح ، زنان همچنان موتور محرک اجرای آن هستند.

زنان سازنده صلح

معاون رئیس سازمان ملل همچنین از ویستا هرموسا (ترجمه تحت اللفظی: منظره زیبا) ، منطقه ای در جنوب شرقی کلمبیا که در جریان درگیری به شدت تحت تأثیر قرار گرفت ، بازدید کرد.

خانم محمد گفت: “ما این فرصت را داشتیم تا از ویستا هرموسا دیدار کنیم و با زنان جوان صلح ساز دیدار کنیم ، که عمیقا تحت تأثیر درگیری مسلحانه قرار دارند و متعهد به یافتن صلح و عزت برای جوامع خود هستند.”

“سازمان ملل متحد برای حمایت از حرکت رو به رشد برای ادغام مجدد اقتصادی و اجتماعی برای همه ، با همبستگی شما در جهت پیاده سازی – که ما تشخیص می دهیم بدون چالش نیست – است.”

خانم محمد همچنین با زنان مدافع حقوق بشر و رهبران زن دیدار و در مورد پیشرفت ها و چالش های اجرای توافق نامه صلح گفتگو کرد. او از شجاعت و مقاومت سازمان های زنان و رهبران زن الهام گرفته است که همچنان در بین ناامنی ها به عنوان یک نیروی محرکه برای ایجاد صلح هستند.

برابری جنسیتی در بهبود COVID-19

معاون دبیرکل جلسه ای از طریق کنفرانس ویدئویی با رئیس جمهور ایوان دوکه برگزار کرد و در آن درباره تأثیر اقتصادی-اقتصادی ویروس کرونا در کشور ، محافظت از آسیب پذیرترین افراد و بهبود بهبود فراگیر ، سبز و پایدار بحث کردند.

خانم محمد از تعهد کلمبیا در ارتقا equality برابری جنسیتی ، و تلاش های آن برای اطمینان از زنان در قلب بهبود COVID-19 و اجرای توافق نامه صلح تمجید کرد.

این بازدید مجازی همچنین کار سازمان ملل در کلمبیا و همچنین همکاری آن با مقامات ملی و محلی و سازمان های جامعه مدنی – از جمله در پاسخ به همه گیری ، چالش های توسعه و تحکیم صلح را به نمایش گذاشت.



عکس سازمان ملل / مارک گارتن

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد آمنه محمد در یک سفر مجازی به کلمبیا شرکت می کند. او در تصویر در اینجا با مقامات دفتر خود در مقر سازمان ملل در نیویورک از طریق کنفرانس ویدیویی ملاقات می کند.

اولین بازدید مجازی از زمان شیوع COVID-19

سفر مجازی در 28 و 29 اکتبر اولین بازدید از زمان شیوع بیماری همه گیر بود.

در این دیدار همچنین به اهمیت قطعنامه برجسته 1325 شورای امنیت در مورد زنان ، صلح و امنیت اشاره شد که بیستمین سالگرد تاسیس آن در سال جاری بود.

معاون دبیرکل را فومزیل ملامبو-نگکوکا ، مدیر اجرایی سازمان ملل متحد همراهی کرد. رزماری دی کارلو معاون دبیرکل امور سیاسی و صلح سازی ؛ و پرامیلا پاتن ، نماینده ویژه دبیرکل در مورد خشونت جنسی در درگیری ها.

آخرین باری که خانم محمد شخصاً از کلمبیا در سال 2015 برای راه اندازی کمیسیون بین نهادی برای اهداف توسعه پایدار (SDG) بازدید کرد.