روسیه: دادگاه کیفری بین المللی حکم بازداشت پوتین را صادر کرد

محتویات حکم ها برای محافظت از قربانیان محرمانه استپیوتر هافمانسکی، رئیس ICC گفت. «با این وجود، قضات تصمیم گرفتند که وجود حکم‌ها را علنی کنند منافع عدالت و جلوگیری از جنایات آینده

دادگاه مقدماتی دیوان کیفری بین‌المللی 2 نیز حکم بازداشت ماریا آلکسی‌یونا لووا-بلوا، کمیسر حقوق کودکان روسیه را صادر کرد. در دستورات آمده است که هر کدام “متهم به جنایت جنگی تبعید غیرقانونی استدادگاه تحت حمایت سازمان ملل در اعلام این حکم گفت: «کودکان از سرزمین‌های اشغالی در اوکراین به روسیه.

“مسئولیت کیفری”

جنایات بودند گفته می شود در سرزمین های اشغالی اوکراین انجام شده است حداقل از 24 فوریه 2022، ICC توضیح داد. «دلایل منطقی وجود دارد که باور کنیم آقای پوتین و خانم لووا-بلوا دوام دارند مسئولیت کیفری فردی

دادگاه متوجه شد دلایل منطقی که آقای پوتین مسئولیت دارد برای ارتکاب اعمال به طور مستقیم، مشترک با دیگران و یا از طریق دیگران، و «برای او عدم اعمال کنترل به درستی در مورد زیردستان غیرنظامی و نظامی که مرتکب این اعمال شده اند، یا اجازه انجام آنها را داده اند، و چه کسانی هستند تحت اقتدار و کنترل مؤثر اوبه موجب مسئولیت برتر».

همه ادعاها مطابق با اساسنامه رم است. نه روسیه و نه اوکراین طرف این اساسنامه نیستند، که در سال 1998 این نهاد قضایی را ایجاد کرد.

حفاظت از قربانیان

کریم ع.آ.خان، دادستان دیوان کیفری بین المللی گفت کسانی که مسئول جنایات ادعایی هستند باید پاسخگو باشند و اینکه کودکان باید به خانواده ها و جوامع خود بازگردانده شوند.

“ما نمی توان اجازه داد که با کودکان به گونه ای رفتار شود که گویی آنها غنایم جنگی هستند،” او گفت. «حوادث شناسایی شده توسط دفتر من شامل اخراج حداقل صدها کودکی است که از یتیم خانه ها و خانه های نگهداری کودکان گرفته شده اند. ما ادعا می کنیم که بسیاری از این کودکان از آن زمان برای فرزندخواندگی در فدراسیون روسیه داده شده اند.

از طریق احکام ریاست جمهوری صادر شده توسط رئیس جمهور پوتین، قانون در روسیه تغییر کرد برای تسریع در اعطای شهروندی روسیه و تسهیل پذیرش آنها توسط خانواده های روسی.

او گفت: «دفتر من ادعا می کند که این اعمال، از جمله، نشان دهنده قصد برای حذف دائمی این کودکان از کشورشان است. «در زمان این تبعیدها، کودکان اوکراینی طبق کنوانسیون چهارم ژنو تحت حمایت قرار گرفتند

اتاق در ابتدا تصمیم گرفته بود که این حکم به منظور حمایت از قربانیان و شاهدان منتشر نشود همچنین برای محافظت از تحقیقاتآقای هافمانسکی گفت.

با این حال، توجه داشته باشید که این رفتار در ظاهراً وضعیت فعلی ادامه داردو اینکه آگاهی عمومی از احکام قضایی ممکن است به جلوگیری از ارتکاب بیشتر جرایم کمک کند، اتاق در نظر گرفت که «در منافع عدالت برای مجوز به اداره ثبت برای افشای عمومی وجود ضمانت‌نامه‌هادیوان کیفری بین‌المللی گفت، نام مظنونان، جنایاتی که برای آنها حکم صادر شده است، و شیوه‌های مسئولیتی که توسط اتاق تعیین شده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در پاسخ به درخواست خبرنگاران برای اظهار نظر در مورد حکم بازداشت در نشست عادی ظهر روز جمعه در نیویورک، تاکید کرد که دیوان کیفری بین‌المللی و سازمان ملل متحد هستند.موسسات جداگانه، با دستورات جداگانه

حکم بازداشت دیوان بین المللی کیفری در وضعیت اوکراین: بیانیه رئیس جمهور پیوتر هوفمانسکی

درباره ICC

دادگاه کیفری بین المللی یک نهاد قضایی مستقل و دائمی. بر اساس اساسنامه رم، که در 17 ژوئیه 1998 در کنفرانسی در پایتخت ایتالیا امضا شد، تأسیس شد.

صلاحیت آن شامل تمام جنایات بین المللی جدی می شود که پس از 1 ژوئیه 2002، تاریخ لازم الاجرا شدن اساسنامه رم، مرتکب شده اند.

صلاحیت دادگاه محدود به جنایات نسل کشی، جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی و جنایت تجاوز است.

در طول 20 سال اول عملیات، دیوان کیفری بین‌المللی پرونده‌های مهمی را برای عدالت بین‌المللی امتحان و حل و فصل کرده است و جنایاتی را که با استفاده از کودکان سرباز، تخریب میراث فرهنگی، خشونت جنسی یا حمله به غیرنظامیان بی‌گناه مرتکب شده‌اند، روشن کرده است.