روز جهانی حافظان صلح سازمان ملل 75 سال خدمت و فداکاری را گرامی می دارد

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل هستند قلب تپنده تعهد ما به جهانی صلح آمیزتر استآنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در پیام خود به مناسبت این روز گفت.

او خواستار ادامه حمایت از این مردان و زنان شد که به کشورها کمک می کنند انتقال از جنگ به صلح.

امید و کمک

آنها نیز هستند برای حفاظت از غیرنظامیان حیاتی است در هرج و مرج این درگیری های مرگبار گرفتار شده و راه نجاتی برای امید و کمک در برخی از خطرناک ترین زمینه های قابل تصور فراهم می کند.

آقای گوترش خاطرنشان کرد که بسیاری بهای نهایی را پرداخته اند بیش از 4200 نیروی حافظ صلح جان خود را در خدمت تحت پرچم سازمان ملل از دست داده اند.

ما با خانواده ها، دوستان و همکارانشان همدردی و همبستگی می کنیم و برای همیشه از آنها الهام می گیریم. فداکاری فداکارانه در راه صلح،” او گفت.

پشتیبانی و شناخت

امروز، بیش از 87000 نیروی حافظ صلح از 125 کشور جهان در 12 عملیات سازمان ملل در اروپا، آفریقا، آسیا و خاورمیانه خدمت می کنند.

دبیرکل گفت که آنها با افزایش تنش ها و شکاف های جهانی، روندهای صلح با رکود و درگیری های پیچیده تر روبرو هستند.

وی افزود: با وجود این موانع و همکاری با طیف وسیعی از شرکا، حافظان صلح پایداری می‌کنند.

به مردمی که زیر سایه درگیری زندگی می کنند، تیم های کلاه آبی ما نشان دهنده امید است. همانطور که حافظان صلح از بشریت حمایت می کنند، بگذارید همیشه از آنها حمایت کنیم و آنها را بشناسیم

“آرامش با من آغاز می شود”

روز جهانی حافظان صلح سازمان ملل متحد هر ساله در 29 مه، مطابق با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در سال 2002 تصویب شد، گرامی داشته می شود.

این تاریخ آغاز اولین ماموریت حافظ صلح سازمان ملل متحد، سازمان نظارت بر آتش بس سازمان ملل (UNTSO) در فلسطین در سال 1948 است.

موضوع هفتاد و پنجمین سالگرد حفظ صلح سازمان ملل متحد “صلح با من آغاز می شود” است که خدمت و فداکاری کلاه آبی را در گذشته و حال به رسمیت می شناسد. همچنین قدردانی از انعطاف پذیری جوامعی است که به آنها خدمت می کنند و علیرغم بسیاری از موانع به تلاش برای صلح ادامه می دهند.

دو افسر در رویداد Inside Out Action که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد حفظ صلح سازمان ملل در میدان تایمز، شهر نیویورک برگزار شد، شرکت می‌کنند.

دو افسر در رویداد Inside Out Action که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد حفظ صلح سازمان ملل در میدان تایمز، شهر نیویورک برگزار شد، شرکت می‌کنند.

مراسم سالانه این روز روز پنجشنبه در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، جایی که دبیرکل خاطرنشان کرد که نیروهای حافظ صلح “به طور فزاینده ای در مکان هایی کار می کنند که صلح وجود ندارد.”

روز بعد، شهر میزبان یک اینستالیشن هنری تعاملی در میدان تایمز بود که از صلح‌بانان و همه کسانی که با هم برای ایجاد و حفظ صلح در سراسر جهان کار می‌کنند، از جمله اعضای جامعه و تأثیرگذاران محلی در مکان‌هایی که مأموریت‌های سازمان ملل فعالیت می‌کنند، تجلیل می‌کرد.