رقابت میان چشمبادامیهای ژاپنی، تویوتا یاریس و مزدا 3

در حالی که تعداد اندکی از رقبای این خودرو این سامانه را برای مشتریان ارائه میدهند. این سیستم هیبریدی همچنین حداقل در ژاپن با سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی ارائه میشود که برای اولین بار در یک هاچبک سابکامپکت است. صرف نظر از این که کدامیک از سه طرح موجود انتخاب شود، همهی آنها با آینههای جانبی الکتریکی و طراحی اسپرت ارائه میشوند که دارای تریم لانهزنبوری برای جلوپنجره مشبک است. البته اسپویلرها، رینگها و ارتفاع سواری کمتر باعث تمایز ظاهری این خودرو شدهاند؛ اما بهترین نکته اینکه سواری خودرو بهتر از ظاهر آن است؛ بنابراین اگرچه صرف بیش از ۳۰ هزار پوند برای یاریس سنگین به نظر میرسد اما GR یک سوپرمینی عادی نیست. البته از برخی جنبهها این برنامهی زمانبندی کاملاً خوب بوده زیرا هاچبک تویوتا با همان جلوپنجرهی بزرگ خود در واقع مزدا ۲ ساب کامپکت است که در آمریکا فروخته نمیشود. در واقع تویوتا یاریس GRMN مدلی الهام گرفته شده از نسخهی مخصوص مسابقات رالی یاریس است. باید گفت در طراحی داخلی یاریس سعی کرده است از ایدههای مینیمالیستی پیروی کند به این ترتیب شاهد یک داشبورد و کنسول کاملا ساده و جمعوجور بدون هیچ دکمه و کنترلر اضافی هستیم. کابین داخلی این خودرو نیز با تغییر و تحولات گستردهای مواجه شده است که بر اساس گزارش وب سایت اتو اکسپرس، داشبورد باریکتر و پایین تر، کنسول مرکزی عریض تر و با ارتفاع بیشتر، تعامل بیشتر سرنشینان با سیستم های سرگرمی خودرو و در آخر کوچکتر شدن فرمان از خرید تویوتا یاریس شیراز مهمترین آنهاست.

فرمان، سیستم تعلیق، اگزوز و واکنش پدال گاز بهطور نسبی تغییر وضعیت میدهند و از این نظر تفاوت ساختاری وجود ندارد. رنگهای پشت آمپر نیز با انتخاب این حالتها تغییر میکند و رنگ قرمز برای پیست، مشکی برای نرمال و سبز برای اسپورت است. مدل های هیبریدی یاریس، با خروجی لوازم جانبی ۱۵۰۰ وات نیز عرضه می شوند. باتری تویوتا یاریس ، باتری 35 آمپر می باشد ، ولی اگر بر روی ماشین لوازم برقی اضافه مانند سیستم صوتی و یا لامپ های پر نور نسب کرده اید ، از باتری با آمپراژ بالا تر استفاده کنید . کابین خودرو مجهز و باکیفیت بوده و از جمله تجهیزات آن میتوان به سیستم صوتی JBL، سیستم تهویه مطبوع، ناوبری، پایش نقاط کور و حتی نورپردازی سفارشی کابین اشاره کرد. تویوتا برای نخستین بار از این محصول در نمایشگاه ژنو 2017 پرده برداری کرد. بازار خودرو ایران خوشبختانه از نظر خودروهای کوچک کمبودی ندارد و با بودجههای مختلف میتوان بالاخره یک خودرو جمع و جور پیدا کرد. طی سال ها، خودروی های جمع و جور با قیمت پایین، عملکرد خوبی از خود نشان دادند و اکنون به بیش از یک وسیله برای حمل و نقل تبدیل شدهاند. البته باید گفت علیرغم ادعای تویوتا که میگوید GR یاریس خودروی رالی جهانی برای جاده است اما احساس، ظاهر یا صدای خیلی نزدیکی به چنین خودرویی ندارد.

البته ما حدس میزدیم که این کار انجام شود. این مساله موجب شده است که هاچبک کوچک تویوتا در همه موارد همچون زیبایی، تکنولوژی، ایمنی، کارایی و استایل شاهد پیشرفتهای متعدد و قابل توجهی باشد. تغییرات این هاچبک نسبت به مدلهای قبلی در طراحی چراغهای جلو و هر دو سپر هست. هر دو نوع باتری سیلد و اسیدی روی ماشین قابل تسب است ولی بهتر است از باتری سیلد استفاده نمایید ، زیرا باتری های سیلد نیاز به نگهداری و مراقبت ندارند . در حالت کلی هر دو خودرو با شتاب بالای 10ثانیهای که دارند، جزو خودروهای کند بهحساب میآیند. این محصول که به طور کلی در بازه قیمتی ۶۵ تا ۸۰ میلیون تومان قرار دارد از … در نمای خارجی این خودرو ترکیب رنگ های قرمز و مشکی به کار رفته است تا نمای کلی این خودرو را اسپرت تر نشان دهد. از سوی دیگر یاریس با سن و سال بالایـــــی که دارد قطعا تا الان با افت بازده مواجــــــه شده است. تویوتا یاریس نسل اول در کنار مصرف بسیار پایین سوخت، از امکانات ایمنی مناسبی نیز برخودار بود و توانست از موسسه ارزیابی ایمنی خودروهای بازار اروپا (Euro NCAP) چهار ستاره از پنج ستاره ممکن را کسب نماید.

به گفته شرکت سازنده، با بهرهگیری از قوای محرکه جدید، مصرف سوخت و انتشار گاز کربن دی اکسید آن به میزان ۲۰ درصد کاهش می یابد. افزایش تقاضا برای خودروهای کراس اوور کامپکت، باعث شده فروش دیگر خودروها با کاهش قابل توجه ای در بازار این کشور مواجه شود. از طرفی دیگر، این خودرو نسبت به نسخه قبلی خود، تا حدود ۵۰ کیلوگرم نیز کاهش وزن داشته است. بازار خریدوفروش تویوتا یاریس برای مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ وضعیت بهتری دارد و از ارزش خرید بالاتری نسبت به مدلهای قبلی برخوردار است. از آنجاییکه نسخهٔ هیبریدی یاریس قبلی ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد، نسل جدید باید ۱۱۵ اسب بخار قدرت داشته باشد. تویوتا ابتدا قصد داشت یاریس GR-4 را طی رالی استرالیا در تاریخ ۱۴ نوامبر رونمایی کند. نسل اول i20 ابتدا با یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری نسبتا پر بازده، وارد بازار شد. اما نسل چهارم این خودرو، با موتور هیبریدی (بنزینی-برقی) سال گذشته یکی از برترینهای بازار اروپای به شدت متلاطم بود. ما امنیت خودرو شما را با به روزترین تجهیزات و متد تضمین می کنیم . در آن سال ها بازار هاچ بک ها و خودروهای وارداتی تنوع چندانی نداشت، اما حالا با یک بازار متنوع و پر گزینه روبرو هستیم.