رفع عیب سوختن واشر سرسیلندر پژو 405 و پرشیا

همانگونه که می دانید بالای پیستون محفظه احتراق می باشد و مخلوط سوخت و هوا می بایست در محفظه احتراق فشرده بشوند تا با یک جرقه کوچک شمع ، محترق شوند و موج انفجار حاصله ، پیستون را به پایین رانده و ایجاد نیرو و انرژی بنماید؛ اگر قطر پیستون از قطر سیلندر ( قطر بوش سیلندر ) کوچکتر باشد ، هوا و سوخت در هنگام فشرده شدن ، از فضای خالی بین پیستون و سیلندر خارج می شود و مواد احتراق ، فشرده نشده و احتراق به درستی انجام نمی شود؛ از طرف دیگر اگر قطر پیستون بیشتر از قطر سیلندر باشد ، پیستون داخل سیلندر گیر می کند و امکان حرکت پیدا نمی کند. اگر واشر سرسیلندر بسوزد آب بندی سرسیلندر و سیلندر از بین میرود و ماشین آب روغن قاطی میکند و این مشکل اگر ادامه پیدا کند آب رادیاتور کاملا چرب میشود و رنگ شیری به خود میگیرد و خساراتی وارد میکند مانند تعویض واشر سرسیلندر خودرو. به همین علت توصیه میشود برای رفتن به مسیر های طولانی حتما آب رادیاتور را چک کنید. با این کار آنها را خشک و گرم می نمایید. 2: خودرو هایی که پیستون های سر تخت دارند .در این خودروها پس از پارگی تسمه تایم دو حالت اتفاق می افتد.

این پیچها دو سر رزوه میباشد و پس از قرار دادن سرسیلندر پیچها رو وارد سرسیلندر کرده و با آلن 5 سفت میکنید و سپس واشر و مهره را قرار و نیز سفت میکنیم و برای بهبود عملیات سفت کردن مهره ها بهتر است در چند مرحله به شکل حلزونی پیچها سفت شود و در مرحله آخر 100 نیوتون یا 10 پیستون طراحی کیلو سفت کنید. 2. در موارد شدید آسیب به سر سیلندر و پیستون ها وارد شده و در اثر حرارت بالا و فشار منجر به سوراخ شدن پیستون نیز میشود. برای جلوگیری از گالینگ شدن یا گیرپاژ شدن به گیریس آنتی سیز آغشته شده است که از این مدل گیریس برای اجزای کوره استفاده میکنند. بنابراین بهتر است با شنیدن همچین صدایی که شبیه به قیژ قیژ است، بعد از بررسی تسمه توسط مکانیک اقدام به تعویض آن کنید. البته قبل از تعویض باید به وسیله مکانیک عیب یابی دقیق انجام شود. و همانطور که گفته شد واشر را باید روی سطح کاملا صاف و تمیز قرار داد.

نیروی تولید شده در موتور توسط احتراق داخلی از پیستون به شاتون و سپس به میل لنگ منتقل می شود.این نیرو توسط دیسک و صفحه به گیر بکس و توسط تسمه تایم به میل سوپاپ و در نهایت به سوپاپ ها منتقل می شود.البته تسمه تایم وظیفه چرخاندن واتر پمپ را هم دارد.سر میل لنگ و میل سوپاپ و واتر پمپ هم سه عدد دنده قرار گرفته اند که تسمه تایم روی آنها قرار گرفته و می چرخد.وظیفه تسمه تایم تنظیم زمان دقیق باز و بسته شدن سوپاپ ها و انجام 4عمل اصلی مکش ، تراکم ،انفجار و تخلیه می باشد و این زمان باید خیلی دقیق باشد.اگر کوچکترین بهم ریختگی در این زمان اتفاق بیفتد ،موتور خودرو بد کار میکند ،بد استارت میخورد و در نهایت موتور گاز میخورد ولی بد و کند حرکت میکند.در موتورهای احتراق داخلی به دلیل وابسته بودن اجزای داخلی موتور باهم عملکرد صحیح و هماهنگ این قطعات از اهمیت بالایی پیستون یعنی چه برخوردار است. دلایل این گرمشوندگی بیش از حد که منجر به ذوبشدن پیستون از یک نقطه میشود، ممکن است به خاطر کمبود هوا در مخلوط سوخت و هوا باشد و یا سوخت به درون موتور به صورت ذرات درشت مایع وارد شود و روی پیستون بریزد، زمان جرقه بیش از حد ادوانس باشد و یا اکتان سوخت نسبت به ضریب تراکم موتور پایین باشد که منجر به احتراق پیش از موعد شود.

قابل نصب بر روی خودروهای سواری پژو پارس سمند و405 هستند. ⭐ محصول اول ما پیچهای جدید سرسیلندر پژو هستند که با کمترین اصطکاک بیشترین نیرو و فشار رو بر روی سرسیلندر و واشر سرسیلندر وارد میکند و از سوختن واشر سرسیلندر جلوگیری میکنند. کارگاه مکانیکی اهورا با استفاده از دانش و تجربه خود و همچنین نسبت به نیاز مردن قطعاتی ساخته است برای حل مشکل واشر زدن پژو 405 ، پرشیا و سمند که در ادامه با آن آشنا میشوید. اگر شما از تسمه های تقلبی در خودرو استفاده کرده باشید یا به زمان تعویض تسمه تایم خود بی توجه باشید پارگی تایم یا از تایم خارج شدن موتور رخ پیستون خرید خواهد داد. ⭐ محصول دوم ما که فیکسچر مقاومتی سیلندر و بوشها میباشد از قسمت بیرون به دیوارهای سیلندر تکیه کرده و از داخل دور تا دور بوش سیلندرها را مهار میکند و بوشها را به طور قائمه بدون حرکت در جای خود نگه میدارد. ما با طراحی و ساخت این دو محصول توانسته ایم ایراد این موتور را بر طرف کنیم و مشکلات اساسی این موتور را بهبود ببخشیم. می توان با ایجاد حفره خنک کننده مخصوص ، سرمایش پیستون را بهبود بخشید. اگر در حال حرکت موتور خودرو خاموش شد ، خودرو را متوقف میکنیم و با تست زیر ابتدا از سلامت تسمه تایم مطلع می شویم و بعد استارت می زنیم.