رئیس منطقه ای WHO می گوید: افزایش COVID-19 در اروپا یک نگرانی بزرگ است

دکتر هانس هنری پی کلوگه گفت که تشدید محدودیت ها توسط دولت ها “همچنان ضروری است” که بیماری همچنان در حال افزایش است ، “افزایش نمایی” در موارد و مرگ.

وی گزارش داد: “وضعیت اپیدمیولوژیک در حال تکامل در اروپا نگرانی زیادی ایجاد می کند: تعداد روزانه موارد افزایش یافته ، پذیرش در بیمارستان ها افزایش یافته است ، COVID-19 اکنون پنجمین علت اصلی مرگ است و اکنون نوار 1000 مرگ در روز رسیده است.” .

پرونده ها به بالاترین رکورد می رسند

دکتر کلوگه گفت به طور کلی ، اروپا بیش از هفت میلیون مورد COVID-19 را ثبت کرده است ، که جهش از شش میلیون مورد فقط 10 روز طول کشیده است.

آخر هفته گذشته ، مجموع پرونده های روزانه برای اولین بار از 120،000 و در روزهای شنبه و یکشنبه فراتر رفت و به رکوردهای جدید رسید.

با این حال ، وی تأکید کرد که این منطقه هنوز به روزهای ابتدایی همه گیری بازنگشته است.

“اگرچه ما روزانه دو تا سه برابر بیشتر از اوج آوریل ثبت می کنیم ، اما با این وجود پنج برابر مرگ کمتر مشاهده می کنیم. وی گفت: “زمان دو برابر شدن در پذیرش در بیمارستان دو تا سه برابر بیشتر است” ، در حالی که ویروس تغییری نکرده است. خطرناک تر یا کمتر نشده است. ”

بالقوه بدتر شدن یک واقعیت

دکتر کلوژ توضیح داد که یکی از دلایل نرخ بالاتر افزایش آزمایش COVID-19 ، از جمله در میان افراد جوان است. این جمعیت همچنین تا حدی میزان مرگ و میر را کاهش می دهد.

وی افزود: “این ارقام می گویند كه منحنی اپیدمیولوژیك تاكنون بیشتر است ، اما در حال حاضر شیب كمتر و كشنده است. اما اگر این بیماری پس از تماس های اجتماعی بیشتر در محیط های داخلی در محیط های مختلف به سنین بالاتر گسترش یابد ، این پتانسیل واقع گرایانه دارد که به شدت بدتر شود. ”

با نگاه به جلو ، دکتر کلوژ اعتراف کرد که پیش بینی ها “خوش بینانه نیستند”.

مدلهای قابل اعتماد اپیدمیولوژیک نشان می دهد که آرامش طولانی مدت سیاستها می تواند منجر به مرگ و میر چهار تا پنج برابر بیشتر از آوریل شود ، نتایج تا ژانویه 2021 قابل مشاهده است.

وی بر اهمیت حفظ اقدامات ساده از قبل اعمال شده تأكید كرد ، زیرا مدل سازی نشان می دهد كه چگونه استفاده از ماسك ، همراه با كنترل دقیق اجتماعات اجتماعی ، می تواند تا فوریه تا 281،000 زندگی در سراسر منطقه را نجات دهد.

این نرخ 95 درصد برای استفاده از ماسک را فرض می کند ، در مقایسه با نرخ فعلی که کمتر از 60 درصد است.

محدودیت ها “کاملاً ضروری”

“تحت سناریوهای نسبتاً سختگیرانه تر ، مدل قابل اعتماد بسیار خوشبینانه تر است ، هنوز هم با مقداری بالاتر از میزان مرگ و میر و مرگ و میر نسبت به موج اول ، اما با شیب کمتری – به نظر می رسد ما به جای یک تورم بیشتر و طولانی تر انتظار داریم اوج تیز ، به ما زمان واکنش بیشتری می دهد “، دکتر کلوگه گفت.

“این پیش بینی ها چیزی جز تأیید آنچه ما همیشه گفتیم انجام نمی دهند: همه گیری به خودی خود روند خود را معکوس نخواهد کرد ، اما ما این کار را خواهیم کرد.”

رئیس دفتر WHO بر اهمیت پاسخ های ملی هدفمند برای مهار گسترش COVID-19 تأکید کرد.

وی گفت: “اقدامات در بسیاری از كشورهای اروپا در حال تشدید شدن است و این خوب است زیرا كاملاً ضروری است.” “آنها پاسخ های مناسب و ضروری به آنچه داده ها به ما می گویند هستند: انتقال و منابع آلودگی در خانه ها و اماکن عمومی داخلی و در جوامع با ضوابط محافظت از خود انجام نمی شود.”