رئیس سازمان ملل حملات مرگبار در وین پایتخت اتریش را محکوم کرد |

بر اساس گزارش رسانه ها ، افراد مسلح عصر دوشنبه (به وقت محلی) در چندین مکان در مرکز وین تیراندازی کردند. یکی از قربانیان در صحنه تیراندازی کشته شد ، در حالی که دیگری به دلیل جراحات وارده جان خود را از دست داد. حداقل چهارده زخمی در بیمارستان ها بستری هستند که برخی از آنها زخمی های جدی دارند.

اعضای نیروهای امنیتی نیز در میان زخمی ها هستند.

سخنگوی وی در بیانیه ای گفت ، آنتونیو گوترش ، دبیرکل با “نهایت نگرانی” وضعیت در حال تکامل در مرکز شهر وین را دنبال می کند.

“[He] این حملات را به شدت محکوم می کند و همبستگی سازمان ملل با مردم و دولت اتریش را مجدداً تأیید می کند. ”

آقای گوترش همچنین به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرد.

“قلب به قربانیان می رود”

وین همچنین میزبان تعدادی از دفاتر مهم سازمان ملل متحد است ، از جمله ، دفتر دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) ، آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل (UNIDO).

در یک پیام غاده فتحی والی ، مدیر اجرایی UNODC ، که همچنین به عنوان مدیرکل دفتر سازمان ملل در وین (UNOV) نیز فعالیت می کند ، در حساب کاربری خود در توییتر پست کرد و همدردی خود را با قربانیان ارائه داد.

وی گفت ، “قلب من به قربانیان و همه آسیب دیده از این حمله هولناک در شهر میزبان ما می رسد ،” و افزود که جامعه سازمان ملل در وین “در این زمان غم انگیز و دشوار در کنار مردم اتریش ایستاده است.”

“شوکه و مأیوس”

در بیانیه ای که اوایل روز سه شنبه منتشر شد ، نماینده عالی اتحاد تمدن های سازمان ملل (UNAOC) ، میگل آنگل موراتینوس ، نیز “ابراز نگرانی و شوک خود را از حملات تروریستی رخ داده در مرکز شهر” ابراز داشت.

نماینده عالی ، که طرفدار مدارای مذهبی است و رئیس سازمان ملل متحد متهم به حفاظت از اماکن مذهبی است ، خاطرنشان کرد که “وی صریحاً جنایت ناپسند را محکوم می کند و تأکید می کند که چنین اقدامات تروریستی غیر قابل تحمل و کاملاً غیرقابل توجیه در هر زمان ، هر کجا و توسط هر کسی است که مرتکب شده است. “