رئیس سازمان ملل ادامه خشونت در قره باغ کوهنورد را محکوم کرد |

دبیرکل آنتونیو گوترش “به شدت نگران گزارش های مربوط به گسترش جنگ ، از جمله هدف قرار دادن مناطق پرجمعیت است” ، بیانیه صادر شده توسط سخنگوی وی ، استفان دوجاریک ، در روز دوشنبه قرائت شد.

در بیانیه افزود: “او همه طرفها را به تعهدات خود در مورد حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی تحت قوانین بین المللی بشردوستانه یادآوری می کند.”

دبیرکل همچنین تأکید کرد که هیچ راه حلی نظامی برای درگیری وجود ندارد و از طرفین خواست تا بلافاصله همه خصومت ها را متوقف کنند.

وی از همه بازیگران منطقه ای و بین المللی ذیربط خواست تا به طور فعال از نفوذ خود برای دستیابی به پایان فوری جنگ و بازگشت به مذاکرات تحت نظارت مشترکین گروه گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا استفاده کنند.

بروزرسانی بشردوستانه

همچنین روز دوشنبه ، در یک جلسه مطبوعاتی منظم مطبوعاتی ، آقای دوجاریک با ارائه یک اطلاع رسانی بشردوستانه در مورد قره باغ ، خاطرنشان کرد که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) همچنان در مورد خصومت های جاری در امتداد خط تماس در این کشور بسیار نگران است. منطقه درگیری.

وی گفت: “همكاران بشردوستانه ما به ما می گویند كه درگیری ها همچنان موجب از دست رفتن جان غیرنظامیان و جراحات و خسارت به اموال و زیرساخت های غیرنظامیان می شود.”

“از آغاز آخرین دور از جنگ تا امروز ، بیش از 40 غیرنظامی کشته و بیش از 200 نفر دیگر از هر دو طرف زخمی شده اند. صدها خانه آسیب جدی دیده اند. ”

آقای دوجاریک از همه طرفها خواست كه به قوانین بین المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی احترام بگذارند ، به ویژه با اطمینان از حمایت از مردم غیرنظامی و جلوگیری از آسیب رساندن به زیرساخت های اساسی غیرنظامی.

وی افزود: “تیم های كشور سازمان ملل متحد در ایروان و باكو آماده هستند تا هنگام بروز نیازهای بشردوستانه پاسخ دهند. هیچ یک از دولت ها از ما درخواست کمک بین المللی نکرده اند. ”

گزارش های مربوط به مرگ کودکان: یونیسف

در بیانیه ای که توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف منتشر شد ، این آژانس خاطر نشان کرد که اکنون 10 روز از “افزایش چشمگیر خشونت” در منطقه درگیری قره باغ گذشته است.

این آژانس گفت که در حال حاضر گزارش هایی مبنی بر کشته شدن چهار کودک و هفت زخمی گزارش شده است و خاطرنشان کرد که “بدون پایان جنگ ، این ارقام به طرز فجیعی افزایش می یابد.

“این نبردها در حال تخریب خانه ها ، آسیب رساندن به مدارس و سایر زیرساخت های اساسی است. ما از همه طرف ها می خواهیم که مطابق با قوانین بین المللی و بشردوستانه از غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی در برابر آسیب های بعدی محافظت کنند.”

یونیسف گفت که توقف فوری خصومت ها “به نفع هر کودک است”.