رئیس جمهور ونزوئلا ، صندوق جدید سازمان ملل را برای حمایت از کشورهایی که با تبعیض روبرو هستند پیشنهاد می کند |

رئیس جمهور نیکولاس مادورو موروس ، خطاب به بحث عمومی سطح عالی مجمع عمومی ، از طریق ویدئویی از پیش ضبط شده ، همچنین تصویب “یک سند بین المللی الزام آور بین المللی در مورد توسعه و حق توسعه” را تشویق کرد ، که مبارزه مردم برای غلبه بر فقر را تقویت می کند و نابرابری های اجتماعی و برای عدالت اجتماعی. ”

رهبر ونزوئلا فریاد زد که بیش از 30،000 میلیارد دلار از کشور وی “منجمد و در حساب های بانکی” در ایالات متحده و اروپا گرفته شده است.

“به همین ترتیب ، هر شرکت یا دولتی که هر کالا یا خدماتی را با کشور ما تجاری کند ، غذا ، دارو ، سوخت ، مواد افزودنی مورد نیاز برای تولید بنزین – که مردم ما به آن نیاز دارند – و غیره است ، مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.”

وی با تکرار اینکه ونزوئلا در برابر “حمله تهاجمی جنایتکارانه ، غیرانسانی” مقاومت می کند ، افزود که عبور از محاصره دولت ایالات متحده “نبرد برای صلح ، برای میهن ما ، برای منطقه ، برای بشریت”.

راهی به سوی آشتی ملی

پرزیدنت مادورو در ادامه خاطر نشان كرد كه كشورش همچنان به ساخت مسیری برای آشتی ملی ادامه می دهد و می فهمد كه صلح لیاقت همه تلاش ها را دارد و ما متوقف نخواهیم شد. به همین منظور ، مجموعه ای از اقدامات برای بهره مندی و تضمین دموکراسی در ونزوئلا اتخاذ شده است.

وی همچنین به مجمع عمومی خبر داد كه انتخابات پارلمانی با مشاركت بیش از 14،400 نامزد از بیش از 107 سازمان سیاسی از كل طیف ایدئولوژیك ملی در 6 دسامبر 2020 در ونزوئلا برگزار می شود.

رهبر ونزوئلا افزود: “در ونزوئلا ، می توانم به شما بگویم ، همه تضمین های لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی وجود دارد و به همین دلیل ما از جهان دعوت کرده ایم که به ما بپیوندند تا شاهد یک دموکراسی زنده باشند.”

COVID-19 فرصتی برای تغییر پارادایم است

رئیس جمهور ونزوئلا در سخنرانی خود گفت که همه گیر جهانی ویروس کرونا فرصتی را برای تأمل و ترویج تغییر پارادایم ها فراهم کرده است.

وی گفت: “همه گیری COVID-19 به دلیل پیامدهای آن برای زندگی بشر ، واقعیت ها و اولویت های کل بشریت را تغییر داده است.” افزایش شکافهای اجتماعی و اقتصادی در کشورها.

رئیس جمهور مادورو تأکید کرد: “به همین دلیل جامعه بین المللی ، به عنوان یک کل ، باید یک واکنش جهانی و هماهنگ برای حمایت از همه ملت های نیازمند ارائه دهد ، تا به ایجاد شرایط برای اقتصاد قوی تر و جوامع فراگیرتر کمک کند.”

وی در مبارزه با این بیماری ، ونزوئلا “تلاش تایتانیک” را با ظرفیت های خاص خود انجام داد ، با اشاره به اینکه علاوه بر همبستگی و همکاری کشورهای دوست و سیستم سازمان ملل ، “ما علی رغم برنامه ریزی ، پیش بینی ها و آرزوهای فاجعه بار کسانی که به ما حمله می کنند. ”

رهبر ونزوئلا گفت: “نه محاصره غیرقانونی و نه تجاوزات علیه دولت ما حواس ما را پرت نکرده و مانع انجام یک تلاش بزرگ شده است: هدف حفاظت از زندگی مردم ما.”

بیانیه کامل در اینجا موجود است