رئیس جمهوری دومنیکن می گوید ، اگرچه کامل نیست ، اما امروز جهان به دلیل فعالیت سازمان ملل از سال 1945 بهتر است

رئیس جمهور لوئیس ابینادر کرونا ، خطاب به مجمع عمومی از طریق یک پیام ویدیویی از پیش ضبط شده به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، کمک های سازمان ملل را از بیانیه تاریخی جهانی حقوق بشر ، نهادهای مهم مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) یا بانک جهانی ، به مأموریت صلح در زمین ، جلوگیری از رنج های فراوان.

رئیس جمهور گفت ، گرچه بهتر است ، اما جهان در سال 2020 “به دور از کامل” است.

“چالش ها و تهدیدهای جدید مشکلات جهانی را به همراه دارد که مقیاس آنها به راه حل های مشترکی نیاز دارد که تنها با همکاری وفادارانه بین 193 قابل حل است [Member States] نماینده در این مجمع عمومی است. ”

رئیس جمهور کرونا تأکید کرد ، همکاری بین المللی و چند جانبه گرایی ، که 75 سال پیش ابزار ارزشمندی بودند ، “ضروری است و ضروری است” و هر کس وظیفه خود را انجام داده است.

وی افزود: با ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 و تغییرات آب و هوایی که طیف وسیعی از درگیری های جدید را به وجود می آورد ، باید همکاری و یک سیستم عادلانه تر حاکم باشد.

تأثیر COVID-19 بر جمهوری دومنیکن

رهبر جمهوری دومنیکن به مجمع عمومی گفت که بیماری همه گیر به ویژه به دلیل ناپایدار بودن سیستم حفاظت اجتماعی کشورش که در منطقه عقب است ، به کشورش برخورد کرد.

رئیس جمهور گفت ، برای رسیدگی به وضعیت ، سرمایه گذاری در زمینه بهداشت و آموزش بسیار مهم است ، و به رهبران جهان اطلاع داد كه دولت وی در حال راه اندازی یك برنامه بلند پروازانه بهداشت عمومی است و قصد دارد با فراهم كردن وسایل الکترونیك به دانش آموزان و معلمان ، آموزش كیفیت را ارتقا بخشد.

وی افزود ، در کنار این ، جمهوری دومنیکن نیز از جوانان خود به عنوان یک اولویت حمایت می کند.

پیوند بین صلح ، امنیت و توسعه

رئیس جمهور کرونا همچنین ارتباط بین صلح را برجسته کرد. امنیت و توسعه ، و دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDG) کشورهای توسعه یافته را ملزم به “اجرای سریع” می کند.

وی افزود: با توجه به عقب افتادن کشورهای در حال توسعه و کشورهایی با درآمد متوسط ​​مانند جمهوری دومنیکن که به دلیل ضعف های نهادی با چالش هایی روبرو هستند ، دستور کار توسعه پایدار 2030 باید اصلاح شود تا اطمینان حاصل شود که به مشکلات پیش روی هر کشور پاسخ می دهد.

رئیس جمهور تأکید کرد ، جمهوری دومنیکن از سوی خود ، “برای انجام برنامه 2030” از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد “، و با اشاره به همکاری های خود با استراتژی توسعه ملی کشور ، تأکید کرد.

در مورد تغییرات آب و هوایی ، رهبر جمهوری دومنیکن از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا تعاملات بین بحران آب و هوا و امنیت را بررسی کند ، زیرا یک پدیده طبیعی می تواند هرگونه درگیری را “ایجاد یا تشدید” کند ، به ویژه در مناطق بسیار شکننده.

به زیبایی رویاهای خود باور داشته باشید

رئیس جمهور کرونا با خاتمه سخنرانی خود ، به رهبران جهان گفت که ، همانطور که او می فهمد ، سازمان ملل “دغدغه دیپلماسی ندارد ، بلکه آینده است.”

وی با جمع بندی سخنان النور روزولت ، سخنان وی را در روزی که اعلامیه جهانی حقوق بشر اعلام شد به یاد آورد: “آینده متعلق به کسانی است که به زیبایی رویاهای خود اعتقاد دارند.”

بیانیه کامل در اینجا موجود است