دفتر حقوق بشر استفاده نامتناسب از زور در اعتراضات آمریكا را تصویب می كند |

سخنگوی الیزابت تروسل در حال پاسخ به س reportال خبرنگاری در مورد اعزام افسران امنیتی فدرال به شهرهای مختلف برای سرکوب تظاهرات علیه بی عدالتی نژادی بود که منجر به مرگ جورج فلوید ، یک فرد غیرمسلح آمریکایی آفریقایی تبار شد ، در حالی که در بازداشت پلیس در مینیاپولیس در تاریخ 25 مه بود.

“تظاهرات مسالمت آمیز که در شهرهای ایالات متحده مانند پورتلند در حال برگزاری است ، واقعاً باید بتواند بدون شرکت کنندگان در آنها ادامه یابد – و همچنین افرادی که از آنها گزارش می دهند ، روزنامه نگاران – که دستگیر یا بازداشت خودسرانه را به خطر بیندازند ، به استفاده غیرضروری ، نامتناسب و تبعیض آمیز از زور ، یا تحمل نقض حقوق دیگر آنها “، گفت خانم تروسل.

افسران باید شناسایی شوند

وی در مورد گزارش های مربوط به بازداشت معترضان ناشناس توسط افسران پلیس ناشناس ، گفت: “این نگران کننده است زیرا ممکن است افراد بازداشت شده را خارج از قانون حمایت کند و باعث بازداشت خودسرانه و سایر موارد نقض حقوق بشر شود.”

خانم تروسل گفت که نیروهای امنیتی فدرال و محلی باید به درستی و به وضوح شناسایی شوند. آنها همچنین باید فقط در صورت لزوم و مطابق با استانداردهای بین المللی از زور استفاده کنند.

“همچنین مهم است که هر قربانی استفاده غیرضروری یا بیش از حد از زور حق معالجه داشته باشد ، و همانطور که اغلب می گوییم باید تحقیقات سریع ، مستقل ، بی طرفانه و شفاف در مورد هرگونه ادعای نقض حقوق بشر انجام شود ، و این باید اطمینان حاصل کند که مسئولین مسئول هستند “، وی افزود.

کمیته حقوق برای صدور راهنما

با توجه به تظاهرات در سراسر جهان ، کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد ، که بر اجرای میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی نظارت می کند ، در حال تجزیه و تحلیل حق اجتماعات مسالمت آمیز است.

خانم تروسل گفت كه كمیته در تاریخ 29 ژوئیه نظر كلی ، یا راهنمایی صادر می كند ، كه موضوعاتی را شامل می شود كه هم اعتراضات فیزیكی و هم آنلاین ، نظم عمومی و كار رسانه ها را شامل می شود.