در 15 سال گذشته ، تغییرات آب و هوایی قطب شمال را متحول کرده است

پانزده سال از تأثیر درجه حرارت بر روی قطب شمال یک چیز را کاملاً روشن کرده است: تغییرات آب و هوایی قطب شمال را در آن بازه زمانی کوتاه به شدت تغییر داده است.

جکی ریشتر-منگ ، دانشمند آب و هوا در دانشگاه آلاسکا فیربانکس و سردبیر گزارش کارت قطبی 2020 ، در 8 دسامبر در جلسه مجازی اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا گفت: “شکستن سوابق ناگوار” مانند یک ضربت سخت است. . از پایین ترین سطح یخ دریا تا بالاترین درجه حرارت ، رکوردها در سراسر مکان ظاهر می شوند. به عنوان مثال ، در ماه ژوئن ، دمای 38 درجه سانتیگراد (100.4 درجه فارنهایت) با رکورد بالا در دایره قطب شمال ثبت شد (SN: 20/6/23) و در سال 2018 ، یخ زمستانی در دریای برینگ به کمترین میزان 5500 سال کاهش یافت (SN: 9/3/20)

ریشتر-منگ می گوید: “اما کاملا صادقانه ، بزرگترین عنوان ، پایداری و استحکام گرمایش است.” در سال 2007 ، تنها یک سال پس از اولین کارت گزارش قطب شمال ، یخ های دریایی تابستان به کمترین میزان رسیده و در منطقه ای 1.6 میلیون کیلومتر مربع کوچکتر از سال قبل قرار گرفتند. پس از آن ، تنها پنج سال بعد ، گزارش گزارش پایین ترین سطح ، 18 درصد زیر 2007 را نشان داد. در سال 2020 ، یخ دریا رکوردی ثبت نکرد ، اما نه به دلیل عدم تلاش: این در حالی است که دومین کمترین رکورد در 42 سال گذشته بود سال ها.

این گزارش نتیجه گیری می کند: “تبدیل قطب شمال به منطقه ای گرمتر ، یخ زده و دارای تغییر بیولوژیکی در حال انجام است.” و زمانی که محققان کارنامه را در سال 2006 راه اندازی کردند ، سریعتر از حد انتظار تغییر می کند. ریشتر-منگ می گوید ، متوسط ​​دمای هوا در قطب شمال سالانه دو تا سه برابر سریعتر از بقیه کره زمین در حال افزایش است. در طی 20 سال گذشته ، در مقایسه با میانگین جهانی 0.29 درجه سانتیگراد در هر دهه ، با سرعت 0.77 درجه سانتی گراد در هر دهه گرم می شود.

وی می گوید ، پیشرفت در تکنیک های تحقیق در 15 سال اخیر به محققان کمک کرده است تا تأثیر گرم شدن و چگونگی ارتباط جنبه های مختلف تغییرات آب و هوای قطب شمال را با دقت بیشتری مشاهده کنند. این پیشرفت ها شامل توانایی اندازه گیری توده یخ از طریق اندازه گیری گرانش گرفته شده توسط ماهواره بازیابی جاذبه و آزمایش آب و هوا (GRACE) است. ماهواره های دیگر مشاهدات اضافی را از بالا ارائه داده اند در حالی که اندازه گیری های روی زمین ، مانند رصدخانه چند رشته ای برای مطالعه آب و هوای قطب شمال (MOSAiC) ، اندازه گیری یخ دریا را از نزدیک ارائه داده است (SN: 4/8/20) این گزارش همچنین شامل مشاهدات زمینی از مردم بومی قطب شمال است که این تغییرات را مستقیماً تجربه می کنند (SN: 12/11/19)

این تغییرات لکه های روشن کمی را نشان داده است ، اما یکی از آنها بازگشت نهنگ های کمان است ، که تقریباً در اواخر قرن 20 شکار شد تا از بین برود. در حالی که محققان دقت می کنند که نهنگ ها هنوز آسیب پذیر هستند ، چهار جمعیت نهنگ ها (Balaena mysticetus) اکنون از 218 در دریای اوخوتسک تا حدود 16800 در دریاهای برینگ ، چوکچی و بوفورت متغیر است. محققان پیشنهاد می کنند که بازگشت نهنگ ها ، حداقل تا حدی به دلیل گرم شدن هوا در 30 سال گذشته است. ذوب شدن یخ دریا در اوایل و آب گرمتر سطح به معنای کریل و مواد غذایی دیگر برای این فیدرهای بالین است.

نهنگ سر تعظیم
در یک خبر نادر از قطب شمال ، محققان گزارش دادند که نهنگ های کمان در حالت بازگشت قرار دارند. متأسفانه ، همین گرمایش که به نهنگ ها کمک کرده است ، یخ های ذوب شده و سختی ها را برای شکارچیان بومی افزایش داده است.کتابخانه عکس طبیعت / عکس سهام علامی

اما گول نخورید. خبرهای خوب احتمالی تحت الشعاع اخبار بد قرار می گیرند. “این انباشت دانش و بینشی وجود دارد که طی 15 سال به دست آورده ایم” ، می گوید: مارک سرز ، دانشمند آب و هوا در مرکز داده ملی برف و یخ در بولدر ، کولو ، که در گزارش امسال دخیل نبود. وی می گوید ، تحقیقات سال 2020 “علامت تعجب درباره تغییراتی است که رخ داده است”. “نهنگ های کمان حال خوبی دارند ، اما این در مورد آن است.”