در میان تاریکی زمستان ، درخشش می درخشد

درخشش ناگهانی یک ستاره در حال شادی بسیار لذت بخش است ، و درخشش آن با دانستن اینکه بارش شهاب فقط نمایانگر گرد و غبار فضا است ، کم رنگ نمی شود.

اگر یکشنبه ، 13 دسامبر آسمان صاف باشد ، احتمال لکه بینی شهاب سنگی معروف به Geminids بسیار مناسب است. در این شماره ، ستاره شناس و نویسنده کن کراسول بسیاری از رمز و رازهای مربوط به نمایش پر زرق و برق Geminids را توضیح می دهد ، از جمله اینکه آنها تمایز نادر از بارش شهابی را دارند که یک سیارک فرومایه تخم ریزی می کند و نه یک دنباله دار شیک.

بیش از 100 سال است که دانشمندان می دانند که ستاره های دنباله دار می توانند باران های شهابی را به وجود آورند ، اما در سال 1983 بود که محققان از فناوری لازم برای اتصال Geminids به یک سیارک کوچک موسوم به Phaethon برخوردار شدند ، زیرا بسیار نزدیک به خورشید می چرخد. چند دهه بعد ، دانشمندان هنوز در تلاشند بفهمند که چگونه فاتون چنین نمایش خیره کننده ای را ارائه می دهد.

در حالی که در حیاط پشتی خانه به دنبال شهاب سنگ هستید ، زمان مناسب برای اسکن آسمان برای بتلگوز ، ستاره قرمز عظیم در صورت فلکی جبار است. (می توانید نگاهی اجمالی به آن در سمت راست تصویر جلد ما بیندازید.) Wintertime به معنای بازگشت جبار به آسمان عصر در نیمکره شمالی است و دیدن دیدن بتلگیوز که بر روی شانه جبار درخشان است ، باعث آرامش من می شود. اما سال گذشته ، آن ستاره در مرکز یک غوغای بین المللی بود. Betelgeuse ناگهان تاریک شد – آیا این بدان معناست که ستاره پیر در شرف انفجار در یک ابرنواختر است؟ ستاره دارها ، حرفه ای ها و آماتورها ، به تلسکوپ ها هجوم آوردند.

Betelgeuse هنوز در کنار ما است ، زیرا اوایل امسال به روشنایی سابق خود بازگشت. اما ستاره شناسان در مورد علت سوپاپ ناگهانی آن اختلاف نظر دارند. برخی فکر می کنند که این ستاره توسط گرد و غبار خودش پنهان شده است ، در حالی که برخی دیگر فرضیه گرد و غبار را از بین می برند. مانند اخبار علمی لیزا گروسمن ، نویسنده نجوم ، گزارش داد ، خاموش شدن تلسکوپ های بزرگ به عنوان یک اقدام ایمنی در طی همه گیری ، تلاش ها برای حل رمز و راز ستاره کم نور را متوقف کرده است. این برای محققان ناامیدکننده است ، تا حدی به این دلیل که پاسخ می تواند به ریشه یابی زندگی در جهان کمک کند.

برای یک معمای آسمانی دیگر آماده هستید؟ به صفحه 10 بروید ، جایی که ما جدیدترین نسخه STEVE را به شما اطلاع می دهیم. قوس بنفش درخشان آسمان کمی شبیه شفق قطبی است ، اما اینطور نیست. محققان اکنون می گویند “حصار پیاده روی” سبز روشن STEVE. جوشوا سمیتر ، مهندس دانشگاه بوستون ، گفت: “این واقعا عجیب است و هیچ کس هنوز نمی داند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.” اخبار علمی نویسنده هیات ماریا تمینگ.

این معمای آسمانی به ما یادآوری می کند که علی رغم همه تلاش بشر برای کشف همه چیز ، کیهان تا چه اندازه عجیب و شگفت انگیز باقی مانده است. لطفا اسرار لذت بخش تر و دوباره به زمین ، ما در تلاش هستیم تا نسخه ویژه پایان سال خود را جمع کنیم. حدس زدن اینکه ما چه چیزی به عنوان بزرگترین داستان علمی سال 2020 انتخاب کردیم کار سختی نیست. اما اتفاقات زیادی در این زمینه رخ داد و ما ساعت های زیادی را صرف بحث در مورد کشف یا اختلافات شایسته درج کردیم. چه چیزی را انتخاب می کنید؟ با اخبار منتخب خود برای اخبار بزرگ علمی سال 2020 ، در [email protected] برای ما بنویسید. من مشتاقانه منتظر دیدن گزینه های شما هستم.