خوانندگان درباره زندگی در ناهید و پرتوهای کیهانی با انرژی بالا می پرسند

جلد 10 اکتبر 2020

خاطره ناهید

گاز فسفین کشف شده در ابرهای زهره می تواند نشانه ای از حیات یا شیمی عجیب و غریب ناشناخته باشد ، لیزا گروسمن گزارش شده در “نشانه احتمالی زندگی در ناهید پیدا می شود” (SN: 10/10/20 و 10/24/20 ، ص. 6)

داستان خاطراتی را برای خواننده به ارمغان آورد بروس هاپکه، استاد علوم سیاره ای در دانشگاه پیتسبورگ.

“در سال 1975 ، من و همکارم رابرت ام. نلسون اولین طیف پهن باند با کیفیت بالا و ابرهای زهره را منتشر کردیم … که با استفاده از تلسکوپ 106 اینچی در رصدخانه مک دونالد در تگزاس بدست آوردیم.” هاپکه نوشت. “این طیف با نوعی گوگرد عنصری یکسان بود ، و ما پیشنهاد کردیم که ذرات ریز گوگرد در ابرها عامل رنگ مایل به زرد آنها هستند. گوگرد از فوران های آتشفشانی حاصل می شود. “

در آن زمان ، “روسیه چندین سفینه بدون سرنشین را به فضا پرتاب کرده بود که با موفقیت در سطح ناهید فرود آمدند. در این مقاله ، ما اشاره کردیم که این فضاپیما عقیم نشده است و احتمالاً به شدت با اشکال میکروسکوپی و تک سلولی زندگی آلوده شده است ، که پس از فرود هواپیماها با چتربازی در میان ابرها ، آنها را می ریزند. ” هاپکه نوشت. “ما همچنین اشاره کردیم که بسیاری از انواع میکروب ها بسیار مقاوم هستند و می توانند با خاموش ماندن از خلأ فضا تا زمانی که در یک محیط مهمان نواز قرار بگیرند ، به راحتی زنده بمانند. بسیاری می توانند در اسید سولفوریک زندگی کنند. آنها در زمین در تخلیه اسید از معادن ذغال سنگ یافت می شوند. بسیاری از آنها بی هوازی هستند و نیازی به اکسیژن ندارند. در عوض آنها با تغییر شیمیایی گوگردی که مصرف می کنند ، برای متابولیسم خود انرژی تولید می کنند. در اصل ، آنها با خوردن گوگرد زنده می مانند. ” “اگر زندگی در ابرهای زهره وجود داشته باشد ، به احتمال زیاد متشکل از مهاجران از زمین است.”

سایر گروه های تحقیقاتی در مورد تشخیص فسفین س questionال کرده اند (SN: 20/11/21 ، ص. 16) “بر اساس تجزیه و تحلیل مجدد داده ها ، یکی از این گروه ها نشان می دهد که سیگنال فسفین در واقع دی اکسید گوگرد بوده است. این بدان معناست که هیچ دلیلی برای هیجان زده شدن از علائم احتمالی زندگی وجود ندارد – حداقل نه هنوز ” گروسمن می گوید این نظریه که میکروب ها می توانند از یک سیاره به سیاره دیگر سفر کنند ، یا با سوار شدن بر روی فضاپیما یا با روش های دیگر ، در بین برخی دانشمندان جلب توجه می کند. شواهد اخیر نشان می دهد برخی از میکروب های زمین برای انجام چنین سفرهایی مقاومت کافی ندارند (SN: 26/9/20 ، ص. 10)

اتصالات کیهانی

اجساد مغناطیسی ستارگان می توانند منبعی از انفجارهای سریع رادیویی و نوترینوهای پرانرژی باشند ، لیزا گروسمن گزارش شده در “Magnetars می تواند رمز و راز دوگانه را حل کند” (SN: 10/10/20 و 10/24/20 ، ص. 8)

خواننده جیمز اش تعجب کرد که چگونه نوترینوها با یک پدیده مرموز دیگر ارتباط برقرار می کنند: پرتوهای کیهانی با انرژی بالا.

نوترینوها ذرات زیر اتمی تقریباً بدون جرم و بدون بار الکتریکی هستند. این بدان معنی است که آنها به ندرت با ماده طبیعی ، از جمله پرتوهای کیهانی تعامل می کنند – نوعی ذره باردار با جرم ، گروسمن می گوید اما این دو به هم پیوسته و به طور همزمان توسط اجرام آسمانی پرانرژی تولید می شوند. مشابه آنچه که مغناطیس ممکن است باعث ایجاد انفجارهای سریع رادیویی و نوترینوهای پرانرژی شود ، شواهد نشان می دهد کهکشان های درخشان موسوم به بلازار هم پرتوهای کیهانی با انرژی بالا و هم نوترینوهای پرانرژی را بیرون می کشند (SN: 8/4/18 ، ص. 6)

یادداشت ویراستار

در تاریخ 29 اکتبر ، گزارش های علمی مطالعه شرح داده شده در “Mouthbrooder در اعماق زندگی می کند” را پس گرفتSN: 4/11/20 ، ص. 12) به درخواست محققان تخم های موجود در دهان یک گونه ماهی در اعماق دریا ، پارازن پاسیفیکوس، متعلق به یک نوع خرچنگ بود – نه ماهی ، تجزیه و تحلیل مجدد تخم ها تایید شد. اگر چه P. pacificus به نظر می رسد که متخصصان رندی سینگر از دانشگاه میشیگان در آن آربر و همکارانش در پس گرفتن