حیوانات خانگی و افرادی که در طول همه گیری به هم پیوند خورده اند. اما صاحبان هنوز استرس داشتند و تنها بودند

اگر احساس می کنید در طول همه گیری با حیوان خانگی خود پیوند خورده اید، تنها نیستید.

صاحبان گربه و سگ در ایالات متحده به تدریج در طی دو سال اول کووید-19 به حیوانات خانگی خود نزدیک شدند. اما محققان در 26 آوریل گزارش دادند که این دوستان پشمالو با وجود اینکه صاحبان آنها تأثیرات مثبت حیوانات خانگی خود را بیان می کردند، استرس کلی یا تنهایی انسان را کاهش ندادند. PLOS ONE.

هسین یی ونگ، اپیدمیولوژیست دامپزشکی از دانشگاه پردو در وست لافایت، می گوید: «یک پیام بسیار واضح این است که رابطه انسان و حیوان بسیار پیچیده است.

زمانی که شیوع ویروس کرونا آغاز شد، ونگ و همکارانش آن را به عنوان فرصتی ناگوار اما منحصربه‌فرد برای بررسی پویایی مالکیت حیوانات خانگی طی یک رویداد مخرب و بزرگ در مقیاس بزرگ تشخیص دادند. این تیم نظرسنجی را در اواسط سال 2020 راه اندازی کرد و در مورد استرس، تنهایی و روابط مردم با حیوانات خانگی خود سوال کرد. شرکت‌کنندگان در مورد احساسات خود قبل از همه‌گیری (فوریه 2020) و در طول قرنطینه (آوریل تا ژوئن 2020) فکر کردند. بررسی های بعدی در سپتامبر 2020 و فصلی در سال 2021 به ترتیب اطلاعات مربوط به مراحل بازگشایی و بازیابی را به دست آورد.

با تجزیه و تحلیل پاسخ های بیش از 4200 نفر، این تیم دریافت که صاحبان گربه و سگ احساس می کنند که به طور پیوسته با حیوانات خانگی خود در بین مراحل قبل از همه گیری و بهبودی پیوند دارند. به گفته محققان، گذراندن زمان بیشتر در خانه و جدا شدن از افراد دیگر ممکن است این روابط تقویت شده را توضیح دهد.

اما اثرات حیوانات خانگی بر سلامت روان کمی مبهم‌تر بود. اگرچه نویسندگان انتظار داشتند که حیوانات خانگی استرس و تنهایی را از بین ببرند، اما افرادی که همراهان کرکی دارند، در مقایسه با افرادی که حیوانات خانگی ندارند، سطوح تنهایی مشابهی دارند – و گاهی اوقات حتی سطوح استرس بالاتری دارند.SN: 2/20/15). نتایج حاکی از آن است که داشتن یک حیوان خانگی از تنهایی مربوط به روابط عاشقانه یا فقدان آن جلوگیری می کند.

به طور متوسط، افراد بدون حیوانات خانگی کمترین میزان استرس را گزارش کردند در حالی که صاحبان گربه بیشترین میزان استرس را داشتند. این تیم پیشنهاد می‌کند که انجام مراقبت‌های دامپزشکی و روزمره، به‌ویژه در زمان قرنطینه، ممکن است به استرس صاحبان حیوانات خانگی کمک کرده باشد.

ونگ می گوید: «داشتن حیوان خانگی دو جنبه دارد. در حالی که آنها همراهی می کنند، حیوانات خانگی نیز مسئولیت های بیشتری را اضافه می کنند.