حافظ صلح غنا به عنوان مدافع جنسیت نظامی سال سازمان ملل انتخاب شد

کاپیتان سیسیلیا ارزوآهوزارت صلح اعلام کرد که 32 ساله که از مارس سال گذشته به عنوان فرمانده جوخه درگیری غنا در ابیی خدمت کرده است، این جایزه را از دست دبیر کل آنتونیو گوترش طی مراسمی به مناسبت روز جهانی حافظان صلح سازمان ملل در این پنجشنبه دریافت خواهد کرد. عملیات در یک بیانیه مطبوعاتی

ابیی یک منطقه مورد مناقشه و غنی از منابع بین سودان و سودان جنوبی است که هر دو طرف ادعای آن را دارند. شورای امنیت در سال 2011، همزمان با افزایش تنش ها در آستانه اعلام رسمی استقلال سودان جنوبی، مجوز استقرار یک نیروی حافظ صلح در آنجا را صادر کرد.

یونیسفا برای تقویت ظرفیت خدمات پلیس، در حمایت از توافقنامه 2011، کار می کند و تحویل کمک های بشردوستانه، حرکت آزادانه امدادگران را تسهیل می کند و از غیرنظامیان در معرض تهدید محافظت می کند.

“پیشرو راه”

ایجاد شده در سال 2016، جایزه مدافع جنسیت سال نظامی فداکاری و تلاش یک حافظ صلح نظامی را به رسمیت می شناسد در ترویج اصول قطعنامه 1325 شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد زنان، صلح و امنیت.

قطعنامه 1325 به ما یادآوری می کند که زنان حافظ صلح ما نه تنها از صلح و امنیت جهانی حمایت می کنند. آنها پیشرو هستند. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت: با هر معیاری، کاپیتان سیسیلیا ارزوآه از غنا یکی از این رهبران است.

در هر جبهه، کار کاپیتان ارزواح معیاری را برای اطمینان از انعکاس نیازها و نگرانی‌های زنان در عملیات‌های حفظ صلح ما تعیین کرده است.»

کاپیتان سیسیلیا ارزواح، فرمانده جوخه نامزدی یونیسفا غنا، به عنوان مدافع جنسیت نظامی سال سازمان ملل در سال 2022 انتخاب شد.

کاپیتان سیسیلیا ارزواح، فرمانده جوخه نامزدی یونیسفا غنا، به عنوان مدافع جنسیت نظامی سال سازمان ملل در سال 2022 انتخاب شد.

“یک جایزه برای همه ما”

کاپیتان ارزواح از انتخاب شدن برای دریافت جایزه ای که نامش را “جایزه ای برای همه ما“، با اشاره به اعضای دسته او.

سروان ارزواح که مدافع برابری جنسیتی و مشارکت اجتماعی بود، اطمینان حاصل کرد که جوخه 22 نفره او، متشکل از مردان و زنان به طور مساوی، گشت زنی منظم انجام می دهند و ارتباط با رهبران محلی و همچنین گروه های زنان و جوانان، برای درک بهتر و رسیدگی به نگرانی ها و نیازهای جامعه.

او به همراه همکاران غیرنظامی سازمان ملل متحد نیز چنین کرده است میزبانی گفتگوها در مورد خشونت خانگی، برابری جنسیتی و مراقبت از کودکان، که منجر به افزایش تعداد زنان ثبت نام شده در کمیته های حمایت از جامعه شد، که در ابتدا مرد بودند.

تعامل با اعضای جامعه منجر به هشدارهای اولیه در مورد تهدیدات خشونت آمیز بهبود یافته است علیه غیرنظامیان و مسائل امنیتی گسترده تر.

پیاده روی ماهانه

بازارهای ماهانه ای که او با گردان خود آغاز کرد نیز به ساختن آن کمک کرد روابط قوی و پایدار بین بازرگانان، ساکنان محلی و سازمان ملل متحد.

در ژانویه امسال، به دنبال افزایش خشونت های اجتماعی در Majbong، روستایی در جنوب شرقی آبی، جوخه کاپیتان ارزواح حضور خود را افزایش داد. به طور منظم وضعیت اسفناک افراد آواره را بررسی می کند در منطقه ناآرام و امکان دادن به مأموریت برای ارائه پشتیبانی لازم.

اعضای جامعه که از جنگ در بوته های اطراف پناه گرفته بودند، به تدریج شروع به بازگشت به خانه های خود در روستا کردند و زنان گزارش دادند که احساس امنیت بیشتری داشتند. دنگ پل مانکوول، رئیس سنتی در ماجبونگ، گفت: «گشت‌های مختلط… اعتماد اعضای جامعه را برای انجام فعالیت‌های روزانه ایمن افزایش می‌دهند.

کاپیتان ارزواح است اولین حافظ صلح غناو اولین دریافت کننده از یک گروه یا یک واحد، برای دریافت این جایزه معتبر.

غنا در حال حاضر با 375 نفر از نیروهای حافظ صلح نظامی زن در سازمان ملل متحد، بزرگترین کمک کننده است.