بسته های اینترنت همراه اول (9 بهمن 97)؛ متنوع تر از همیشه

باید بنشینیم و ببینیم فیلیمو میتواند با پخش محتواهای طنز با «همرفیق» و «قورباغه» رقابت کند؟ حالا نماوا با برنامه اختصاصی «همرفیق» با اجرا و کارگردانی شهاب حسینی و نویسندگی سروش صحت و سریال «قورباغه»، ۲ برگ برنده در مقابل رقیبش رو کرده است. براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در جدول زیر مشاهده می شود مجموع تعداد مشترکان ۳G و ۴G دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به ترتیب در حدود ۳۷ و ۳۵ میلیون نفر است. همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه فعال سازی اینترنت همراه اول یا نوترینو در اندروید و آیفون پرداختیم. و باید از این موضوع مطلع باشید که اگر ترافیک ماهیانه یا حجم اینترنت نسبتا محدود و کم است، انجام بازی ها بطور زمانبندی و کنترل شده انجام شود. از سوی دیگر شرکت ها دریافتند که هزینه جذب مشتریان جدید پنج برابر هزینه حفظ مشتریان کنونی است و از دست دادن یک مشتری ، تنها از دست دادن یک قلم فروش نیست، بلکه فراتر از آن به معنی از دست دادن کل جریان خریدهایی است که مشتری می توانسته است در طول زندگی انجام دهد. با روی کار آمدن شبکه نتفلیکس و استقبال مردم از آن، کارگردانهای مشهور دنیا ترجیح دادند در کنار ساخت سریال و فیلم سینمایی برای فروش در گیشه، فیلمهای اختصاصی برای پخش در نتفلیکس بسازند.

اینکارو کردند چون مطمئنا عقل جن هم قد نمیده که از دو جایی که مردم عادت دارند بسته اینترنت خرید کنند ، حذف شده باشه و فقط تو سایت باشه. «قورباغه» را به یک کار متفاوت و پرمخاطب تبدیل میکند و درمقابل محصولات کمدی همواره مخاطب خودشان را دارند و شاید همین قضاوت را سخت کند. در این وضعیت، شاید برای مخاطب فقط بحث ترافیک اینترنت مصرفی اهمیت پیدا میکرد، اما با پررنگشدن نقش این ۲ پلتفرم در زندگی مردم، فضایی رقابتی بین نماوا و فیلیمو ایجاد شد و نماوا تصمیم گرفت با انتشار محتواهای اختصاصی، قدم اول را بردارد. بهنظر میرسد مخاطب میلیونی این پلتفرمها آنقدر وسوسهکننده است که بعد از کرونا و با بازشدن سینماها هم بعید است موج ساخت سریال شبکه نمایش خانگی فروکش کند. همچنین معاون همراه اول نیز گفته است که اکنون بالاترین مصرف روزانه در هفته به ۱۲ و نیم پتابایت رسیده که در مقایسه با سال گذشته همین روزها، دو برابر شده است و مصرف اینترنت مشترکان همراه اول در روزهای دیگر هفته زیر ۱۲ پتابایت نمی آید. از طرفی مدیرعامل ایرانسل و معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول در گفتگو با نشریه پیوست در مورد حجم دیتای مصرفی مشترکانشان اینطور گفته، طبق ادعای مدیرعامل ایرانسل حجم دیتای مصرفی توسط مشترکان این اپراتور به طور متوسط حدود ۱۰ پتابایت در روز است البته این در حالی است که ایرانسل در پیک شبکه (۱۷ آذر) به ۱۲ و نیم پتابایت نیز برای اولین بار رسید.

طريقه استعلام مانده اينترنت ايرانسل به طور کلی به 4 صورت در اختیار کاربران قرار می گیرد و در کنار کد دستوری که در اختیار کاربران قرار می گیرد می توانید با نصب نرم افزار ایرانسل من نیز از باقی مانده بسته اینترنت ایرانسل خود مطلع شوید. اکنون می توان اینترنت ایرانسل و اینترنت همراه اول را به عنوان در دسترس ترین و ساده ترین روش های اتصال به اینترنت در سراسر کشور (و حتی خارج از کشور!) دانست. این مورد جزو آپدیت نرم افزار محسوب میشود، اما جون خیلی از کاربران آنتی ویروس را جزو نرم افزارها حساب نمیکنند و فایل های آپدیت شده را کم حجم میدانند؛ به هرحال هراز گاهی به دلیل تغییراتی که در هسته و دیتابیس نرم افزار آنتی ویروس صورت میگیرد برای نسخه بالاتر و باعث محدود شدن حجم اینترنت شده که ما پیشنهاد میکنیم، آپدیت دستی آنتی ویروس ها را فعال کنید و یا از آنتی ویروس های سبک، رایگان استفاده نمایید. همان گونه که اشاره شد تخلفات متنوعی موجود است که مشترکان با آن دست و پنجه نرم می کنند، در اینجا به چند مورد از تخلفات رایج اشاره و حق قانونی هر مشترک برای شکایت تبیین می شود. ولی اگر چند شرکت بیایند و خدمات بدن اینجوری نیست که انحصاری بشه و جالب اینه یک شرکت داریم وهمه شرکت ها زیرمجموعه آن هستند …

طوری که بسته ۷۰ گیگابایتی یکساله اینترنت همراه اول با قیمت ۱۵۹ هزار تومان فروخته میشود و هزینه هر گیگابایت آن دو هزار و ۲۷۱ تومان است. وفاداری به نام و نشان تجاری، نوعی احساس تعلق روانی و تمایل به ادامه ی رابطه با شرکت و همچنین ایجاد تعهد مستمر در مشتری است. در ادامه به مهم ترین این شاخص ها می پردازیم. با کمی دقت و حوصله داشتن می توان با انتخاب یک بسته مناسب حس خوبی را تجربه کرد. گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید. جاذبه پلتفرمهای پخش ویدئو به درخواست بیننده، کدام کارگردانهای مشهور را به سمت خود جلب کرده است؟ فیلیمو در پاسخ از پخش اختصاصی سریال «خوب، بد، جلف» با بازی پژمان جمشیدی و سام درخشانی خبر داده و پخش برنامه «دیرین دیرین» به کارگردانی علی درخشی را هم شروع کرده است تا به این ترتیب مخاطبان را به سمت خود بکشاند. همین امروز که درحال مطالعه این مطلب هستید، کلی کارگردان ایرانی با قراردادهای مختلف برای نماوا و فیلیمو درحال ساخت سریال هستند. اما این اولین و آخرین رقابت بین ۲ پلتفرم نماوا و فیلیمو نیست و بازی تازه آغاز شده است. خبرهای تأییدنشدهای وجود دارد که فیلیمو دوباره دستبهجیب شده است تا به کمک بهرام رادان یک تاکشو پرزرقوبرق در مقابل همرفیق شهاب حسینی بسازد.

کاهش سرعت: مشکل دیگری که مشترکان با آن درگیر هستند اختلالها و کاهش سرعت پی در پی است. مسیری که صنعت فیلم و سریال ایران در آن حرکت میکند، درست شبیه مسیری است که چندین سال قبل صنعت فیلم و سریال آمریکا تجربه کرده است. در ایران هم ماجرا مشابه جلو میرود. در این صورت قادر به انتقال بسته نیستید و این موضوع قبل از پرداخت به شما اطلاع داده می شود. همراه اول علاوه بر تخفیف در تعرفه رومینگ عراق در ایام اربعین حسینی، بستههای ترکیبی و دیتای رومینگ بینالملل نیز ارائه کرد.به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مشترکینی که در ایام اربعین قصد سفر به عراق را دارند میتوانند با خرید بسته ترکیبی (مکالمه، پیامک و دیتا) یا بستههای دیتای رومینگ بینالملل ۸ روزه ویژه ایام اربعین، ضمن اطلاع از میزان استفاده از مکالمه و پیامک و دیتا، هزینه کمتری پرداخت کنند.بسته ترکیبی ارائه شده به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، شامل۲۰ دقیقه مکالمه با ایران، ۲۰ دقیقه مکالمه داخلی، ۲۰ عدد پیامک و ۱۰۰ مگابایت دیتا است. «حالا یه چیز جالبتر که تازه متوجه شدم درباره خطهای دائمی هست که علاوه بر ۹ درصد ارزش افزودهای که موقع خرید بستهها به مبلغ بسته اضافه میشه و آبونمان ماهیانه، در آخر ۹ درصد کل مبلغ بدهی مون رو هم به مبلغ قبض اضافه میکنن.