اوکراین: کامیون های کمک رسانی سازمان ملل به شهر خط مقدم چاسیو یار رسیدند

دفتر هماهنگی کمک های سازمان ملل متحد، OCHA، گفت که تدارکات بشردوستانه در چاسیو یار، که در 10 کیلومتری غرب باخموت است، تخلیه شده است، که نیروهای روسی در تلاش هستند تا کنترل آن را از نیروهای اوکراینی خارج کنند.

پس از ماه‌ها درگیری، گروه مزدور واگنر اکنون ادعا می‌کند که به همراه سایر نیروهای روسی کنترل بخش شرقی شهر را در دست دارند، اما بنا بر گزارش‌ها نیروهای اوکراینی به دفاع از باخموت در برابر محاصره کامل ادامه می‌دهند.

لوازم 2000

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی روزانه در نیویورک به خبرنگاران گفت که کاروان کمک‌ها برای حدود 2000 نفر، از جمله لوازم پزشکی و بهداشتی، مواد غذایی، لامپ های خورشیدی و برزنت

این کمک ها توسط آژانس مهاجرت سازمان ملل، IOM، صندوق کودکان یونیسف، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، برنامه جهانی غذا (WFP) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارائه شده است.

شهرها خالی شد

OCHA همچنین به این نکته توجه داشته باشید اکثر 16000 نفری که قبلاً در چاسیو یار و جوامع اطراف زندگی می کردند اکنون فرار کرده اند.آقای دوجاریک گفت.

«چاسیو یار بود بیش از یک ماه پیش گاز به طور کامل قطع شد دسترسی به برق همچنان محدود است فقط آمبولانسی که هنوز کار می کند و ظرفیت محدودی دارد به دلیل ناامنی.»

وی تاکید کرد که سازمان ملل و شرکای بشردوستانه آن هستند کاملا متعهد برای حمایت از غیرنظامیانی که هنوز در چاسیو یار زندگی می کنند، جایی که هم اکنون میزبان افرادی است که از جنگ های شدید در باخموت – هدف اصلی حمله زمستانی روسیه، پس از تهاجم گسترده این کشور در بیش از یک سال پیش، فرار کرده اند.

کمتر از یک ماه پیش، سازمان ملل یک کاروان بین سازمانی دیگر را به اسلوویانسک نزدیک به شمال فرستاد و به مردم در سولدار، چاسیو یار و تورتسک تدارک دید.

یک کاروان سازمان ملل که حامل کمک‌های کمکی است به چاسیو یار در منطقه دونتسک اوکراین نزدیک می‌شود.

یک کاروان سازمان ملل که حامل کمک‌های کمکی است به چاسیو یار در منطقه دونتسک اوکراین نزدیک می‌شود.

230000 پشتیبانی شده

«تاکنون در سال جاری، سازمان ملل متحد به همراه شرکا ارسال کرده اند 26 کاروان بین سازمانی به جوامع نزدیک به خط مقدم، سخنگوی سازمان ملل گفت: حمایت از نزدیک به 230000 مرد، زن و کودک.

بیش از 10 کاروان از این کاروان ها به جوامع در مناطق تحت کنترل نیروهای دولت اوکراین در منطقه دونتسک رسیدند. اقلام بسیار مورد نیاز برای حدود 100000 نفر، او اضافه کرد.

حملات به بهداشت و درمان

WHO در اوکراین روز پنجشنبه گزارش داد که آنها اکنون تأیید کرده اند 833 حمله در مورد پرسنل و امکانات بهداشتی و درمانی از زمان تهاجم 24 فوریه سال گذشته.

این آژانس در توییتر نوشت: «این حملات باعث کشته شدن 101 و مجروح شدن 136 نفر شد». وی افزود: “مراقبت های بهداشتی هرگز نباید هدف قرار گیرد.”

“حتی در تاریک ترین زمان”

«حتی در تاریک‌ترین زمان‌ها، موسیقی چیزی است که می‌تواند تسکین دهد» به دنبال کنسرتی که روز پنجشنبه در پایتخت اوکراین، علی‌رغم موج حملات موشکی روسیه، به مناسبت گشایش کرسی رسمی جدید موسیقی توسط آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، برگزار شد، روز جمعه سازمان ملل در اوکراین توییت کرد.

پست ارکستر مورد حمایت سازمان ملل که توسط یونسکو در کیف حمایت می شود، با “کنسرت صلح” زیر رهبری هرمان ماکارنکو، رهبر ارکستر و هنرمند صلح یونسکو، با حضور هماهنگ کننده مقیم دنیس براون جشن گرفته شد.