انگلستان برای اولین بار واکسن COfID-19 Pfizer را برای استفاده اضطراری پاک می کند

انگلستان اولین کشوری بود که واکسن کاملاً آزمایش شده COVID-19 را برای شهروندان خود در 2 دسامبر که واکسن Pfizer را برای استفاده اضطراری تأیید کرد ، تصویب کرد.

روسیه و چین اجازه استفاده اضطراری از واکسن های ساخته شده در این کشورها را داده اند ، اما این کار را قبل از اتمام آزمایشات ایمنی و اثربخشی انجام داده اند (SN: 8/11/20 ؛ SN: 21/7/20) امارات متحده عربی همچنین مجوز استفاده اضطراری برای دو واکسن ساخت چین را صادر کرده است.

تنظیم کننده های واکسن سازمان غذا و داروی ایالات متحده درخواست Pfizer را برای مجوز استفاده اضطراری در 10 دسامبر بررسی می کنند. بسیاری از کارشناسان انتظار دارند واکسن ، ساخته شده توسط BioNTech مستقر در آلمان ، از FDA سر بزند زیرا اثربخشی آن بسیار بالاتر از آستانه 50 درصد آژانس قبلی است گفت: برای مجوز لازم است در ماه نوامبر ، فایزر اعلام كرد كه واكسن آن حدود 95 درصد در جلوگیری از بیماری در یك آزمایش بالینی بزرگ در ایالات متحده م inثر است (SN: 18/11/20)

Pfizer و BioNTech در ماه اکتبر در انگلستان فرایند “بررسی گسترده” را آغاز کردند و به تنظیم کننده های بهداشت در آنجا فرصت دادند تا با در دسترس قرار دادن اطلاعات ، اطلاعات را بررسی کنند. آژانس تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی در خبری اعلام کرد ، دانشمندان و پزشکان داده ها را از مطالعات آزمایشگاهی ، مطالعات حیوانی و داده های ایمنی و اثربخشی از آزمایشات بالینی در افراد هنگام تصمیم گیری در نظر گرفتند.

Pfizer با انگلستان قرارداد بسته است تا 40 میلیون دوز واکسن را برای تحویل در سال های 2020 و 2021 تهیه کند. از آنجا که این واکسن به دو دوز نیاز دارد ، برای ایمن سازی 20 میلیون نفر کافی است. در اعلامیه این شرکت ، دوزهای اولیه طی چند روز از سایت تولیدی این شرکت در پوورس ، بلژیک می رسد.

این واکسن از RNA پیام رسان یا mRNA برای رساندن دستورالعمل به سلولهای انسانی برای ساختن یکی از پروتئین های ویروس کرونا استفاده می کند. هنگامی که سلول ها شروع به ساخت پروتئین می کنند ، سیستم ایمنی بدن آنتی بادی ها و سایر سیستم های دفاعی ایجاد می کند که باعث جلوگیری از بیماری در آینده ویروس می شود. واکسن باید در دمای 70- درجه سانتیگراد نگهداری شود تا م effectiveثر باقی بماند ، بنابراین به شرایط حمل و نقل و نگهداری ویژه ای نیاز دارد که می تواند شیوع آن را بیش از واکسن های سنتی که فقط به یخچال نیاز دارند (SN: 20/11/20)