اسکلت های جدید خفاش قدیمی ترین اسکلت های ثبت شده هستند

محققان می گویند دو اسکلت فسیل شده خفاش کشف شده در غرب وایومینگ نشان دهنده گونه جدیدی است و قدیمی ترین مجموعه استخوان خفاش است که تاکنون کشف شده است.

فسیل های فوق العاده کامل از Icaronycteris gunnelliتیم ریتبرگن و همکارانش در 12 آوریل گزارش دادند که استخوان‌های تمام حیوانات را در موقعیت‌های واقعی نشان می‌دهد، از سنگ‌های آهکی است که در حدود 52.5 میلیون سال پیش به صورت رسوبات دریاچه‌ای انباشته شده‌اند. PLOS ONE. اسکلت چند گونه خفاش دیگر، از جمله یکی دیگر از خفاش ایکارونیکتریس جنس، یافت شده در همان سنگ‌های آهکی، به نام سازند رودخانه سبز، حداقل 40 سانتی‌متر بالاتر از فسیل‌های جدید حفظ شده است – و بنابراین جوان‌تر هستند.

Rietbergen از مرکز تنوع زیستی Naturalis در لیدن هلند می‌گوید، تخمین اینکه چقدر این فسیل‌ها جوان‌تر هستند، دشوار است، زیرا محققان نمی‌دانند رسوبات در طول زمان با چه سرعتی انباشته شده‌اند.

تجزیه و تحلیل اسکلت های جدید نشان می دهد من. گانلی از جنس خود است. ریتبرگن و همکارانش می‌گویند که این گونه دارای طول بال‌هایی است که معمولاً از طول استخوان‌های ساعد تخمین زده می‌شود، که تقریباً 7 درصد کوچک‌تر از پهنای بال‌های نزدیک‌ترین پسر عموی شناخته شده خفاش است. در طول عمر خود، I. gunnelli این تیم محاسبه می کند که وزنی بین 22.5 تا 28.9 گرم دارد – تقریباً نیمی از وزن یک توپ تنیس.

Zhe-Xi Luo، دیرینه‌شناس مهره‌داران در دانشگاه شیکاگو که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: این اسکلت‌ها یک کشف بزرگ هستند. چینش استخوان ها در I. gunnelliاو می‌گوید، پاهای او نشان می‌دهد که مانند بسیاری از خفاش‌های مدرن، هنگام خروس‌کردن به‌صورت وارونه آویزان شده است.

براک فنتون، دیرینه‌شناس مهره‌داران در دانشگاه غربی انتاریو در کانادا، می‌گوید: از آنجایی که اسکلت‌ها بسیار شبیه اسکلت‌های برخی از خفاش‌های مدرن هستند، ما به دانستن اینکه خفاش‌ها از چه نوع موجوداتی تکامل یافته‌اند، نزدیک‌تر نیستیم. درگیر کار نیست قدیمی‌ترین خفاش‌های شناخته‌شده جهان حدود ۵۶ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند، اما فسیل‌های این گونه‌ها عمدتاً دندان‌های جدا شده‌اند، نه اسکلت‌های کامل.