اسانس چیست ؟

قدرت بالای این اسانس جوانسازی باعث شده تا توسط مردم اکثر کشور های جهان مورد استفاده قرار بگیرد . استفاده می شود که در اکثر موارد علاوه بر این که طعم آن ها را اصلاح می کنند باعث تشدید عطر و رایحه محصول می شود. تحقیقات نشان میدهد که اسانس درخـت چای ممکن است با میکروبهایی که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان میشوند، مبارزه کند. از موارد مصرف این نوع اسانس نامبرده می توان به تهیه انواع خمیر دندان ها، انواع ژل ها مانند ژل مو، ژل شستشو صورت و … ما در این اینجا همه چیزهایی که میخواهید بدانید را به شما میگوییم.

اسانس ها در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند که مهمترین آنها صنایع شوینده می باشد. شوینده هایی که با این اسانس تولید می شوند معمولاً برای شستن ظرف و انواع پارچه ها مناسب هستند. در کاربردهای مختلف، استفاده از چند قطره از این محصول کافی است. اول صورت خود را با آب و صابون بشویید و چند دقیقه ای به پوست خود استراحت دهید تا انرژی از دست رفته اش را ریکاوری کند . اسید هیالورونیک به مولکولهای آب متصل می شود که به حفظ رطوبت و انعطاف پذیری پوست کمک خرید اسانس صنعتی در شیراز می کند. اسانس های محلول در آب نوعی از اسانس های خوراکی می باشد که به دو صورت مایع و پودر در بازار عرضه می شود که در بین آن ها، اسانس هایی که به صورت مایع هستند در صنعت غذاسازی بیشترین مصرف را دارد که از این گونه اسانس عموما در تهیه انواع نوشیدنی ها مانند آب میوه ها به شدت استفاده می شود.

این نوع از اسانس ها یکی از پر مصرف ترین اسانس ها می باشد که در سایر مواد غذایی استفاده می شود که ۷۰ درصد مواد پایه آن شامل مواد حلال چربی می باشند. اشاره کرد که انتخاب آن ها به سلیقه افراد بستگی دارد. از جمله عصاره­های طبیعی می­توان به عطرمایه­ ی میوه­ های مختلف مانند سیب، پرتقال، بلوبری اشاره کرد. خواص شیمیایی: در اکثر اسانس های استخراج شده از گیاهان و میوه­ ها تعداد زیادی از انواع ترپن­ها دیده می­شود.

، شمع، انواع خوشبو کننده های هوا و … اسانسها در مجاورت هوا تبخیر می شود؛ از این رو به آن ها روغن های فرار، روغن استری و روغن معطر اضافه می کنند که به آن ها اسانس های روغنی نیز می گویند. در حقیقت اسانس نوعی مایع معطر و خوشبو می باشد که با قرار گرفتن در هوای آزاد تبخیر می شود و از بین می رود، بنابراین به آن ها مقداری روغن مخصوص مانند روغن استری اضافه می شود تا مانع از تبخیر آن ها شود. از شکل گیری میکروکنترل پوست جلوگیری می کند و پیری و افتادگی حاصل از بالا رفتن سن را از بین می برد .