ادویه های مخصوص رژیم مدیترانه ای چیست

رژیم غذایی مدیترانه ای به عنوان یکی از الگوهای غذایی که به خوبی مطالعه شده در جهان است، بیش از 5 دهه تحقیقات اپیدمیولوژیک و بالینی دارد که از مزایای آن حمایت می کند. قابل ذکر است، مطالعه اصلی PREDIMED نقش رژیم غذایی مدیترانه ای را در کاهش حوادث قلبی نشان داد و حتی در سال 2018 با پروتکل های تصادفی قوی تر منتشر شد و شواهد مربوط به مزایای سلامتی رژیم مدیترانه ای را بیشتر تقویت کرد.

برای خرید ادویه میگو بحرینی از این سایت اینجا را کلیک کنید.

پس چه چیزی باعث می شود این روش غذا خوردن برای قلب شما مفید باشد؟ البته عوامل زیادی وجود دارد، اما در اینجا چند عادت مدیترانه ای وجود دارد که می توانید برای حمایت از یک سبک زندگی سالم برای قلب اتخاذ کنید.

چربی های سالم را بپذیرید

 

آیا می دانستید که در رژیم غذایی سنتی یونانی/کرتی، بیش از 35 درصد کالری از چربی حاصل می شود؟ وقتی نوبت به خوردن چربی در رژیم مدیترانه ای می رسد، نوع آن مهم است.

 

رژیم غذایی مدیترانه ای چربی اشباع شده را که معمولاً از محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز و کره به دست می آید، محدود می کند. در عوض، بر منابع چربی های غیراشباع تاکید می کند. این نوع چربی می تواند به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک کند که می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. همچنین مواد مغذی برای کمک به رشد و حفظ سلول های بدن شما فراهم می کند.

 

بیایید به سه منبع چربی غیراشباع نگاهی بیندازیم: روغن زیتون، آجیل و ماهی. سالم‌تر کردن رژیم غذایی شما با تعویض این مواد شروع می‌شود!

 

روغن زیتون قلب و روح رژیم غذایی مدیترانه ای است. به جای کره یا روغن های بسیار فرآوری شده، از روغن زیتون فرابکر به عنوان روغن اصلی پخت و پز خود استفاده کنید، از تفت دادن، کباب کردن، برشته کردن و سرخ کردن در ماهیتابه. تخم مرغ های خود را در روغن زیتون بپزید، سبزیجات خود را در روغن زیتون تفت دهید – حتی می توانید با روغن زیتون بپزید!

 

آجیل های مدیترانه ای – بادام، شاه بلوط، فندق، آجیل کاج، پسته و گردو – و بادام زمینی غذاهای مغذی هستند که اسیدهای چرب غیراشباع، پروتئین، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و پلی فنل های موجود در گیاهان (پلی فنل ها) و گیاهی (پلی فنول) موجود در آن را برای سلامت قلب به ارمغان می آورند. و در اشکال مختلف رژیم غذایی مدیترانه ای مورد تاکید قرار می گیرند.

 

ادویه گردو یونانی پارفه_کالیفرنیا گردو کمیسیون

این پارفه گردوی خوش طعم دارای زیتون، گوجه فرنگی و رویه گردوی تند است.

به طور خاص گردو یک ماده همه کاره و غذای سالم برای قلب است. در واقع، گردو از طریق برنامه بررسی قلب انجمن قلب آمریکا تأیید شده است و سه دهه تحقیق نشان داده است که گردو می تواند از سلامت قلب و عروق حمایت کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. آخرین تحقیقات نشان می دهد که گردو ممکن است کلسترول را کاهش داده و طول عمر را افزایش دهد. مطالعه‌ای که در Circulation منتشر شد، اثرات رژیم غذایی غنی‌شده با گردو را بر کلسترول کلی افراد مسن بررسی کرد و محققان ارتباطی بین مصرف روزانه گردو و سطوح پایین‌تر کلسترول یافتند که شامل ۱۵ درصد کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. علاوه بر این، محققان دانشگاه هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان به ارتباط بین مصرف بیشتر گردو – هم از نظر مقدار و هم از نظر دفعات – و امید به زندگی بیشتر توجه کرد. این مطالعه نشان داد که خوردن پنج وعده یا بیشتر (یک وعده = یک اونس) در هفته با 14 درصد کاهش خطر مرگ (به هر دلیلی)، 25 درصد کمتر خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی و افزایش در حدود 1.3 مرتبط است. سالهای امید به زندگی، در مقایسه با کسانی که گردو مصرف نمی کردند. این مطالعه نشان می دهد که حتی چند مشت گردو در هفته ممکن است به افزایش طول عمر کمک کند.

 

آیا آماده اید از آجیل بیشتری در آشپزی خود استفاده کنید؟ این وبلاگ را در مورد نحوه استفاده از آجیل برای صبحانه، ناهار و شام ببینید! همچنین می‌توانید درباره آخرین تحقیقات سلامت قلب و گردو کالیفرنیا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

برای دریافت مقدار کافی اسیدهای چرب امگا 3 مفید برای قلب در رژیم غذایی خود، سعی کنید یک مشت گردو را به غلات صبحگاهی خود اضافه کنید. گردو تنها مغزی است که منبع عالی امگا 3 ALA (2.5 گرم در اونس) گیاهی است که ممکن است از سلامت قلب حمایت کند و سعی کنید دو بار در هفته گوشت را با غذاهای دریایی جایگزین کنید. دکتر پنی کریس اترتون، پروفسور برجسته تغذیه در دانشگاه پن ایالتی می‌گوید: «شامل ماهی و غذاهای دریایی از طریق مکانیسم‌های متعددی از جمله کاهش فشار خون و ضربان قلب، بهبود عملکرد رگ‌های خونی و… برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی مفید است. دوزهای بالاتر، کاهش تری گلیسیرید و کاهش التهاب.