اتحاد اروپا نمونه ای از جهان است: رئیس دولت بوسنی و هرزگوین |

با کمک دوستان ما

آقای دافروویچ در یک سخنرانی ویدئویی از پیش ضبط شده از کسانی که در جریان بحران به بوسنی و هرزگوین کمک کردند تشکر کرد و از تصمیم اتحادیه اروپا برای گنجاندن این کشور در برنامه تدارکات عمومی خود قدردانی کرد ، به این معنی که قادر به خرید مواد مورد نیاز برای مبارزه با COVID-19 ، مانند تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) به روشی مقرون به صرفه است.

وی گفت: “درست مثل هر بدبختی بزرگ دیگری” این مسئله همچنین به ما یادآوری کرده است که دوست داشتن چقدر مهم است. ” در آن زمان که چندجانبه گرایی و سازمان های بین المللی ، از جمله سازمان ملل متحد مورد حمله قرار می گیرند ، همه گیری نشان داد که همه گیرها فقط در یک سطح فراملی ، چند جانبه ، مبتنی بر گفتگو و همکاری به عنوان بسیاری از کشورها ، قابل حل هستند. ممکن

وحدت نشان داده شده توسط اتحادیه اروپا در موافقت با یک بسته تاریخی برای بهبود اقتصاد ، اعلام شده رهبر بوسنی ، نمونه ای برای بقیه جهان است. این واقعیت که اتحادیه اروپا نه تنها از اعضای خود بلکه کشورهای دیگر نیز حمایت کرده است ، نشانه قدرت آن است. وی افزود ، بوسنی و هرزگوین از حمایت قوی از اقتصاد و سیستم بهداشتی خود بهره مند شده است ، که چشم اندازهای ادامه ثبات را در این کشور افزایش می دهد.

25 سال صلح

پایان سال 2020 25 سال از امضای توافقنامه صلح دیتون است ، که به درگیری وحشیانه در یوگسلاوی سابق پایان داد ، اما آقای دافروویچ گفت ، توافق نامه اکنون نیاز به به روزرسانی دارد.
وی گفت ، این تنها با اجماع گسترده سیاسی امکان پذیر خواهد بود و افزود كه در مورد “اهمیت بی بدیل حفظ صلح و در نتیجه توافق صلح كه بر آن استوار است” در این كشور اتفاق نظر وجود دارد.

آقای دافروویچ توصیف كرد كه این كشور “یك چرخش كامل” از یك كشور كه ​​به كمك بین المللی نیاز دارد ، تا فراهم كردن سربازان و افسران پلیس برای مشاركت در مأموریت های صلح در سراسر جهان است.

پشتیبانی مهاجرت غیرقانونی مورد نیاز است

با این حال ، وی گفت که برای کمک به بوسنی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی ، حمایت بیشتری لازم است: به دلیل بسته شدن مسیرهای دیگر ، بیشتر مهاجرانی که قصد ورود به اتحادیه اروپا را دارند اکنون از بوسنی و هرزگوین عبور می کنند. “آنها یک مشکل امنیتی و بشردوستانه عظیم به وجود می آورند و شهرستان ما منابع کافی برای حل آن را ندارد.”

رهبر بوسنی از کشورهایی که شهروندان آنها در بوسنی و هرزگوین هستند دعوت کرد تا در توافق نامه هایی امضا کنند که امکان بازگشت این شهروندان به کشورهای خود را فراهم می کند.

ساختن جامعه ای پایدار

مهاجرت جوانان و تحصیل کرده بوسنیایی به اتحادیه اروپا ، جایی که چشم انداز شغلی بیشتری دارند ، همچنین به گفته آقای دافروویچ ، یک مشکل برای این کشور است ، وی گفت که تنها با ساختن “جامعه ای که بر اساس اصول فرصتهای برابر ، ثبات سیاسی و امنیت قانونی باشد ، جایی که برای جوانان امکان برنامه ریزی آینده آنها وجود دارد. ” وی گفت ، سرانجام دستیابی به عضویت در اتحادیه اروپا راهی برای دستیابی به این هدف است.

آقای دافروویچ نتیجه گیری کرد ، بوسنی و هرزگوین ، به آرامی در حال پیشرفت است و متعهد به ایجاد یک کشور امن ، پایدار و مرفه است.

بیانیه کامل در اینجا موجود است